poniedziałek, 1 czerwca 2015

Sernik na zimno z chałwą

W końcu ciepło i słonecznie, można się rozkoszować piękną pogodą i wypić kawę na balkonie, pośród kwiatków, wróbli i srok ;) Uwielbiam celebrować chwile i sprawiać sobie takie małe, proste przyjemności, dlatego w weekend kiedy nigdzie się nie trzeba spieszyć nasza poranna kawa trwa dwa razy dłużej i obowiązkowo musi być do niej coś słodkiego.



Tym razem wymyśliłam sobie ciasto z chałwą. Inspiracji  w sieci znalazłam niewiele i do tego wszystkie podobne do siebie, a ja chciałam czegoś innego i tak powstał ten bardzo przyjemny w smaku sernik na zimno na spodzie chałwowo-otrębowym. Z początku nie byłam zachwycona efektem, ale jak już się "przegryzł" to wiem, że na pewno zrobię go jeszcze nie raz, bo jest łatwy, szybki i do tego pyszny. Wam też polecam, bo jego zrobienie to jakieś 20 minut maksymalnie.

Zapraszam na przepis i rewelacyjne zdjęcia, które zrobił Mój Mężczyzna :)

sernik z chałwą 3

sernik z chałwą 1 
Spód:
  • 80 g otrębów (u mnie orkiszowe, ale mogą być każde inne)
  • 180 g chałwy (u mnie z orzechami)
  • 50 g miękkiego masła

Wszystkiego składniki mieszamy ze sobą, lekko ugniatając (można podgrzać w mikrofali wtedy łatwiej się połączą) i wykładamy na dno tortownicy (22 cm) dokładnie dociskając i odstawiamy do lodówki na czas przygotowania warstwy serowej   Bez pieczenia, chałwa, ciasto z chałwa, sernik, sernik na zimno, sernik z chałwa, Serniki, szybkie ciasto, łatwe ciasto, łatwy sernik,

Masa serowa:
  • 200 g (małe opakowanie) śmietany 30
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 opakowania po 150 g serka kremowego (u mnie Bieluch, ale może być np z Piątnicy)
  • 1/2 szklanki mleka w proszku
  • 1 łyżka żelatyny
  • wiśnie z nalewki, lub inne owoce do dekoracji

Zimną śmietankę ubijam z cukrem pudrem i stopniowo dodaję do niej serki, następnie partiami wsypuję mleko w proszku oraz żelatynę rozpuszczoną w niewielkiej ilości wody. Wykładam na chałwowo-otrębowy spód. Można udekorować wedle uznania. Ja użyłam wiśni z nalewki i startej czekolady, ale świetnie pasować będą też np. truskawki.

sernik z chałwą 6sernik z chałwą 4

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis, dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anka (Kuchnia Wschodu i Z miłości do gotowania)2 czerwca 2015 00:51

    Ciasto zacne :) Uwielbiam chałwę i serniki, więc na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. marzenkakulinarna10 czerwca 2015 00:05

    Mniam pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...