środa, 13 kwietnia 2016

Pęczotto szpinakowe

Dziś przedstawię Wam jedną, a właściwie dwie moje miłości - kasza pęczak i szpinak. Zawsze jadałam szpinak w towarzystwie naleśników, albo makaronu, ale tym razem postanowiłam pokombinować. Efekt tych kombinacji podbił moje kubki smakowe, więc dzielę się z Wami przepisem na pyszny i zdrowy obiad szpinakowy.



Składniki (porcja dla 2 osób):
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 szkl. pęczaku
  • ok 200 g. szpinaku (ja użyłam mrożonego, ale może być świeży)
  • 1 filet z piersi kurczaka
  • 5-6 suszonych pomidorów (ja kupuję tutaj)
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju, dodajemy czosnek i pęczak. Smażymy jeszcze chwilę, a następnie podlewamy szklanką wody lub bulionu warzywnego i gotujemy 20 minut. Następnie dodajemy pokrojoną pierś z kurczaka, a po ok 10 minutach dorzucamy szpinak i pokrojone suszone pomidory, doprawiamy solą i pieprzem. Dusimy jeszcze jakieś 10 minut aż woda odparuje i gotowe.

 
 


7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis. Smaczny, zdrowy i szybki w przygotowaniu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale! :) Bardzo lubię takie dania!
    A i pomysł mi poddałaś na nadchodzące dni!

    OdpowiedzUsuń
  3. wymarzony obiad! u mnie dziś też pęczotto, tyle że z buraczkami;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje smaki <# Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam, co prawda bez mięsa, ale wymiata! dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wersja jarska jest super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto wiedzieć, że nawet na diecie można jeść smacznie. Zdrowe posiłki nie muszą być paskudne w smaku.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...