piątek, 28 października 2016

Nalewka z pigwowca

Ta aromatyczna nalewka idealnie rozgrzewa w jesienne i zimowe wieczory. Wymaga sporo pracy i odrobinę cierpliwości ale jeśli gdzieś jeszcze znajdziecie pigwowiec to nastawcie koniecznie.

 

Składniki:

  • 1 kg owoców pigwowca
  • 1 kg cukru
  • 1/2 litra spirytusu
  • 1/2 litra wódki
Owoce myjemy starannie, a następnie pozbawiamy ziarenek (najgorsza cześć pracy) i drobno kroimy. Przekładamy do słoja i zasypujemy cukrem i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 2 tygodnie. Po tym czasie zlewamy powstały syrop (najlepiej przez gazę lub ściereczkę) i mieszamy ze spirytusem, a owoce zalewamy wódką. Odstawiamy na 3 tygodnie, po tym czasie filtrujemy i łączymy z syropem wymieszanym ze spirytusem i przelewamy do butelek. Nalewka najlepsza jest gdy postoi jeszcze 2-3 miesiące i nabierze mocy.

 

16 komentarzy:

  1. Przydała by mi się teraz taka naleweczka, coś mnie choróbsko bierze.

    OdpowiedzUsuń
  2. niestety nie udało mi się w tym roku z pigwowcem ale za to otrzymałam nieco pigwy którą upiekłam... zazdroszczę naleweczki, ma piękny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie piję, ale myślę,że ze względu na pigwę smakuje wybornie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. planowałam zrobienie w tym roku, ale nie wyszło... w następnym obowiązkowo muszę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze kiedyś dorwać te pigwy to sobie nastawie taka naleweczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mam smaka na tę nalewkę, jak teraz kupię pigwy, to jeszcze zdążę tej zimy posmakować

    PS. Sliczna ta deseczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny bursztynowy kolor, bardzo mnie kusi ta nalewka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszelkie % to akurat nie nasze klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie piłam, ale słyszałam, że jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nalewkę z pigwowca bardzo lubię. Raz, że jest pyszna, a dwa - bardzo zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. piękny kolorek ma ta naleweczka :) taką bardzo lubię, jest pyszne i aromatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale piękny kolor! Twoja to chyba ma z kilka lat :)

    OdpowiedzUsuń
  13. próbowałam ostatnio u sąsiadki i była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...