środa, 2 marca 2022

Pyszne smaki tradycji Elżbieta Klecha

 #współpraca

 

Dziś chcę Wam przedstawić książkę, która odrobinę mnie rozczarowała, a mowa o Pysznych smakach tradycji autorstwa Elżbiety Klechy, która to zamówiłam w księgarni internetowej Taniaksiążka.pl. 

W mojej biblioteczce brakowało pozycji z takimi klasycznymi, tradycyjnymi przepisami, dlatego skusiłam się na ten tytuł. Spodziewałam się, czegoś co będzie elegancko wydane i dopracowane, a dostałam bardziej broszurkę niż książkę, która na szczęście zawiera ona sporo przepisów, które wydają się ciekawe i to ją broni. 

Autorka jest pasjonatką wypieków i gotowania, dzięki temu, że od wczesnego dzieciństwa pomagała mamie i babci podczas przygotowywania posiłków. Na jej styl gotowania nie mały wpływ ma pochodzenie, a wywodzi się Pani Ela z rodziny górali czadeckich, gdzie tradycje są ważne, a przepisy przekazuje się z pokolenia na pokolenie. Do tworzenia, gotowanie i pieczenia najbardziej inspirują ją przygotowania do świąt, w które jako mała dziewczynka była angażowana, a które to uwielbia. Potrawy w jej kuchni to zlepek kuchni z kilku regionów Polski. 

Książka podzielona jest na rozdziały pierwszy z nich zawiera przepisy na zupy i znajdziemy tutaj m.in. zupę neapolitańską, grzybową, czy z porów z mięsnymi pulpetami. Kolejny rozdział poświęcony jest daniom głównym, a wśród nich kusi najbardziej gęś z jabłkami. Do dań głównych są surówki np. sałatka bukowińska i klasyczne sosy - pomidorowy czy pieczeniowy. Nie zabrakło także ciast i ciasteczek, mnie najbardziej kusi babciny sernik i kruche ciasteczka z bezą. 

Ostatnio rozdział został poświęcony Bożemu Narodzeniu, a w nim znajdziemy przepisy na uszka, pierogi z grzybami, wigilijny barszcz czerwony, piernik i warzywny sos do ryby.

Jak sami widzicie jest bardzo tradycyjnie i domowo. Jeżeli potrzebujecie takich klasycznych, sprawdzonych przepisów to polecam Wam tą pozycję, a jeśli szukacie innych ciekawych książek kulinarnych to zajrzyjcie do księgarni internetowej Taniaksiążka.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...