wtorek, 17 stycznia 2023

Sałatka brokułowa z tuńczykiem

Sałatka brokułowa z tuńczykiem

I znów coś namieszałam, a że wyszło pysznie i kolorowo to chciałam się z Wami podzielić przepisem. Tym razem w roli głównej brokuł i tuńczyk, pyszne i pełne składników odżywczych połączenie idealne dla tych co w nowym roku liczą kalorie, ale i dla tych co mają ochotę na coś pysznego i szybkiego w przygotowaniu.

 Składniki:

  • 1 średniej wielkości brokuł
  • ok 1 szklanki makaronu ryżowego orzo
  • średniej wielkości cebulka 
  • słoik suszonych pomidorów 
  • puszka tuńczyka w oleju lub sosie własnym
  • garść ziaren słonecznika 
  • sól, pieprz

 Brokuła dzielimy na różyczki i gotujemy w lekko osolonej wodzie. Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Suszone pomidory i cebulkę drobno kroimy. Do miski przekładamy makaron, ugotowanego brokuła, odsączonego z zalewy tuńczyka, cebulkę i pomidory. 

Dresing:

  • 4 łyżki oleju lnianego (może być oliwa z oliwek) 
  • 1 łyżka musztardy 
  • 1 łyżka octu winnego
  • sól, pieprz

Podane składniki mieszamy ze sobą do połączenia i polewamy nimi sałatkę i całość delikatnie mieszamy


Sałatka brokułowa z tuńczykiem



 

4 komentarze:

  1. Zdrowo, kolorowo, smacznie. Chętnie się zainspiruję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie namieszane! Zrezygnowałam z oleju lnianego, ma dla mnie dziwny posmak, chociaż mój mąż od zawsze go uwielbiał, nawet suche kartofle z nim je. No ale przecież do dressingu, jak sama Pani pisze, można użyć oliwę z oliwek. Ogólnie- polecam! Ziarna słonecznika jeszcze lekko uprażyłam :) przesmacznie się z tym daniem komponują. Wkładam sobie ten przepis do szuflady i będę tu czasem zaglądała po inne przepisy :) pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że ta sałatka będzie hitem na mojej imprezie urodzinowej, już za 2 tygodnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie namieszane i jak kolorowo. Uwielbiam takie sałatki. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...