środa, 20 marca 2024

Zgadnij. Nazwij. Połącz! Idealna ksiązka na prezent dla najmłodszych

 Zgadnij. Nazwij. Połącz! Idealna ksiązka na prezent dla najmłodszych

#recenzja w ramach współpracy z księgarnią TaniaKsiazka.pl 

Przy okazji zamawiania "Domu, w którym mieszka miłość" w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl zamówiłam także dla córki "Zgadnij. Nazwij. Połącz". Ta książka to po części encyklopedia, po części zbiór zadań z różnych dziedzin. Znajdziemy w niej zagadki związane z dinozaurami, zawodami, geografią, historią czy kulturą. Są quizy na temat muzyki, nauki, przyrody i kosmosu. Łącznie zawiera zagadnienia dotyczące aż 20 różnych kategorii. 

I choć książka miała być dla mojej córki to muszę się przyznać, że sama się wciągnęłam w rozwiązywanie zagadek. Cała zabawa polega na tym, aby zapoznać się ze wskazówkami z danej dziedziny, a następnie rozwiązać obrazkowy quiz. Potem wystarczy sprawdzić odpowiedzi, aby nie tylko zweryfikować swoją wiedzę, ale również, aby poznać dodatkowe smaczki i ciekawostki. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana, my siadamy sobie całą trójką wieczorem, wybieramy jakieś zagadnienie i rozwiązujemy zagadki, które wcale nie są takie oczywiste. Ja ostatnio poległam na kamieniach szlachetnych. Moje ulubione to zagadki Jakim jestem ciastem? i Jaką jestem potrawą?Z kolei mojej córce najbardziej podobało się dopasowywanie piórek do nazw ptaków oraz dinozaury, których większości ja sama nie potrafiłam przyporządkować. Uwierzcie mi z tą książką nie można się nudzić, a przy okazji świetnej zabawy ćwiczymy pamięć, wyobraźnię i spostrzegawczość. 


Ciekawa jestem czy, Wy odgadniecie: 

  • Który z ptaków ma długie i szkarłatne pióro?
  • Jak nazywa się rasa psa, która wywodzi się z Dalmacji w Chorwacji?
  • Jaki słynny budynek jest wykonany z białego marmuru i zwieńczony kopułą?
  • Rogaty jaszczur, to ?

Sama forma jest interesująca, a do niej dołożyć trzeba szatę graficzną, przyjemna w dotyku okładka ze żłobieniami zachęca do zajrzenia do środka, który skrywa piękne, staranne ilustracje na grubym papierze. Wszystko razem sprawia, że ta książka to doskonały pomysł na prezent dla ciekawych świata dzieci. 

Polecam Wam gorąco tą pozycję, a po więcej interesujących książek dla dzieci zapraszam do księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl.




2 komentarze:

  1. Książka zdaje się być idealnym połączeniem nauki i zabawy. Takie zagadki zawsze wciągają i sprawiają że nauka staje się przyjemnościa. Do tego piękna szata graficzna. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...