czwartek, 26 lutego 2015

Orzeźwiający bananowiec

Brak słońca zdecydowanie kiepsko na mnie wpływa, dlatego dziś mam dla Was przepis na kolorowe, lekkie i orzeźwiające ciasto z bananami. Mam nadzieję, że radosny pomarańcz odgoni te ponure chmurzyska.


Biszkopt

  • 3 jajka
  • 3/4 szkl cukru
  • 1 łyżeczka octu
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szkl mąki pszennej
  • 1/3 szkl mąki ziemniaczanej
Białka ubijamy na sztywno, dodajemy partiami cukier, następnie ocet, żółtka, mąki i proszek do pieczenia. Całość pieczemy ok 30 minut w 180 st. C
bananowiec 2

Masa bananowa:

  • 5 bananów
  • 3 galaretki pomarańczowe
  • 2 łyżki masła
  • 0,5 szklanki wody
  • sok z cytryny

1 galaretkę rozpuszczamy zgonie z instrukcją na opakowaniu i zostawiamy do lekkiego stężenia. 4 banany kroimy, polewamy sokiem z cytryny i blendujemy na gładką masę (ja z powodu braku blendera rozgniotłam je tłuczkiem do ziemniaków). Wodę z masłem gotujemy, a następnie wsypujemy 2 galaretki mieszamy do rozpuszczenia, studzimy i łączymy z masą bananową.  Masę wykładamy na biszkopt, na wierzch układamy banana pokrojonego w plasterki i zalewamy t tężejącą galaretką.
Smacznego :)

bananowiec 3

bananowiec 1

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...