środa, 12 grudnia 2018

Piernikowy smaczek

 piernikowy smaczek

Dziś mam kolejną pyszną, świąteczną propozycję. Tym razem coś efektownego i pysznego - puszysty piernikowy biszkopt przełożony delikatnym kremem budyniowym i lekko kwaskowatą galaretką porzeczkową, a na wierzchu obowiązkowo polewa czekoladowa. Wyszło lekko i bardzo smakowicie dlatego polecam Wam to ciacho na święta i nie tylko.

Biszkopt:
  • 6 jajek 
  • 3/4 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżki przyprawy do piernika 
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Oddzielamy białka od żółtek. Do białek dodajemy szczyptę soli i i ubijamy, gdy piana zrobi się gęsta partiami wsypujemy cukier i dalej ubijamy aż cukier całkowicie się rozpuści. Następnie dodajemy żółtka i znów miksujemy aż połączą się z pianą, na koniec wsypujemy wymieszane ze sobą mąkę, przyprawę do piernika, kakao i proszek do pieczenia i całość ostrożnie mieszamy na najmniejszych obrotach miksera, lub łyżką. Gotowe ciasto przekładamy do  pieczemy ok 30 minut w 180 st. C (blaszka 23x33cm).

Krem budyniowy:
  • kostka masła (200 g)
  • 2 budynie (u mnie bez cukru)
  • 1/2 litra mleka 
  • 2 łyżki cukru
Proszek budyniowy rozprowadzamy w 1/2 szklanki mleka, pozostałe mleko zagotowujemy z cukrem (jeśli używacie budyniu z cukrem to oczywiście nie dodajecie go już do mleka, no chyba że lubicie bardzo słodkie kremy). Do wrzącego mleka wlewamy rozrobiony proszek budyniowy i mieszamy do momentu aż się zagotuje. Gotowy budyń studzimy. Miękkie masło (najlepiej wyjąć je z lodówki zanim weźmiemy się za robienie biszkoptu, a nawet wcześniej) ucieramy na najwyższych obrotach miksera na puch, a następnie dodajemy do niego stopniowo po łyżce budyniu i miksujemy aż się połączy.

Galaretka porzeczkowa:
  • 2 galaretki o smaku owoców leśnych (chyba, że znajdziecie gdzieś porzeczkowe)
  • 1 słoiczek (250g) dżemu z czarnej porzeczki (użyłam konfitury Stovit)
Galaretki rozpuszczamy w pół litra goracej wody a gdy przestygną mieszamy z dżemem.

Polewa:
  • 100 g czekolady (u mnie pół na pół mleczna i gorzka)
  • 2-3 łyżki mleka
Do połamanej czekolady dodajemy mleko i rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
Złożenie ciasta:
Biszkopt przekrawamy na pół. Jedną połowę smarujemy połową kremu budyniowego. Na krem wykładamy tężejąca galaretkę porzeczkową, a na nią pozostały krem i drugą część biszkoptu Ponieważ krem ciężko rozprowadzić równomiernie na galaretce, ja posmarowałam drugą połowę biszkoptu i ostrożnie nałożyłam go na galaretkę. Całość polewamy po wierzchu polewą czekoladową i odstawiamy w chłodne miejsce najlepiej na całą noc. Smacznego




piernikowy smaczek


piernikowy smaczek


52 komentarze:

  1. Jaki piękny. Wierze, że smaczek :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z galaretką i budyniem to musi być prawdziwa miazga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super przepis sprawdzony ☺pozdrawiam

      Usuń
  3. Warstwa galaretki przełamuje słodycz całość. Pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aga mam ochotę skorzystać z przepisu tak pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto wspomnieć, że to ciasto inspirowane przepisem s.Anastazji.
    Ann

    OdpowiedzUsuń
  8. idealny piernik na przyszłe Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Obłędne ciacho,zapisuję do wyprobowania☺

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda znacznie lepiej niż ciasta sklepowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pięknie się prezentuje, na nadchodzące święta jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świąteczne wypieki mam już zaplanowane, więc tego ciacha nie zrobię. Mam nadzieję, że będzie okazja na nie. 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniale się prezentuje ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda świetnie :) Myślisz, że zamiast galaretki mogłabym użyć powidła np. śliwkowego ?:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne i bardzo świąteczne ciasteczko! Wpadłabym na mały kawałeczek. A nawet na dwa...

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak piernik to koniecznie konfitura! *.*

    OdpowiedzUsuń
  17. Piernik z galaretką to musi być coś! Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pycha! :) Przy choince, z filiżanką kawy w świąteczny poranek :) mmmm...:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak dla mnie to idealne ciasto na święta :) pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  20. Robil ktos juz ? Jak smakuje?

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja właśnie robię.... I jakąś lipa.... Masy budyniowej jest jakoś mało nie wiem czy starszy na pokrycie dwóch poziomów, a galaretka nie chce stężnieć -wydaje mi się że to przez ten dżem. Mam nadzieje że galaretka się ogarnę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te ciasto z tego przepisu robiłam wielokrotnie i zawsze mi się udało .

      Usuń
    2. Proponuję zrobić z litra mleka i podwoić składniki masy

      Usuń
  22. Zrobione!Bardzo dobre i szybko znika!

    OdpowiedzUsuń
  23. Smakowite, ale na jaką blachę /wielkość/.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję, już doczytałam :). Właśnie zabieram się za robienie ciacha.

    OdpowiedzUsuń
  25. mmmm rewelacja. Wygląda obłędnie! Musze go zrobić

    OdpowiedzUsuń
  26. Zrobiłam. Polecam. Pychotka 😊

    OdpowiedzUsuń
  27. Te składniki to na jaką blachę

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciasto wygląda kusząco. Mam tylko jedno pytanie: Jeśli dodam masę śmietanową z mascarpone zamiast budyniowej, to czy wszystko dobrze mi się sklei z galaretką i nie będzie się rozpadać przy krojeniu?

    OdpowiedzUsuń
  29. Już po śwìętach i po piernikowym smaczku. 😉 Ciasto wyszło przepyszne, a z masą śmietanową z mascarpone jest lekkie i puszyste. Dziękuję za świetny przepis, jeszcze nie raz go powtórzę. 👍

    OdpowiedzUsuń
  30. ciasto pyszne, robiłam je już wielokrotnie i nie tylko na Święta.polecam

    OdpowiedzUsuń
  31. To ciacho wygląda obłędnie! Trzeba przetestować :) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciasto pycha. Znika ze stołu błyskawicznie🙂

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam a budyń ma być no 0,5l

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciasto przepyszne! Robię go już trzeci raz, na Święta 🙂

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy biszkopty trzeba nasączyć??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie nasaczalam ale jeśli ktoś lubi wilgotne ciasto to można 🙂

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...