czwartek, 27 grudnia 2018

Lekka sałatka z granatem

 Lekka sałatka z granatem

Ostatnio strasznie lubię takie szybkie kolorowe sałatki, dlatego na blogu znajdziecie ich już kilka. Są idealne na lekką romantyczna kolację z lampką wina, czy na spotkanie z przyjaciółmi. Pięknie się prezentują na stole, smakują wybornie a do tego nie idą w boczki. Tym razem postanowiłam dodać granatu, który już jakiś czas zalegał w mojej kuchni i powiem Wam, że idealnie wkomponował się do reszty składników. Do tego zrobiłam jeszcze czosnkowe grzanki i uczta gotowa.


Składniki:
  • 2 garście rukoli
  • opakowanie sera feta (ok 150g)
  • pestki z granatu
  • garść orzechów włoskich 
  • 1 pomarańcza
Na talerzu układamy rukolę, na nią pokrojoną w kostkę fetę i pokrojoną w trójkąciki pomarańczę. Orzechy podprażamy chwilę na suchej patelni i posypujemy nimi sałatę. Na wierzch wrzucamy pestki z granatu i sałata gotowa.

Dresing:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka musztardy 
  • 1 łyżka miodu
  • odrobina soku z cytryny
Mieszamy miód z musztardą, dodajemy oliwę i odrobinę soku z cytryny i jeszcze raz dokładnie mieszamy. Sałatkę polewamy 5 minut przed podaniem. Smacznego

Lekka sałatka z granatem

Lekka sałatka z granatem
Lekka sałatka z granatem

14 komentarzy:

  1. Pieknie wyglada! Uwielbiam granat i takie polaczenie na pewno by mi zasmakowalo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie i zdrowo :) Zapisuję !

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, zdrowa i jakże smaczna. Jadłam kiedyś coś takiego. MA właściwości mocno odkwaszające i detoksykujące! Mniam! Coś dla mnie na teraz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Granat, ser i orzechy to zdecydowanie moje ulubione połączenie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie sałatki, są jak lato o tej porze.
    Ale musiałabym zrezygnować z orzechów...

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie połączenia! Coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tęsknimy za sałatkami po świętach :D Na sylwestra też planujemy jakąś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, sałatka idealna do lunchboxa na drugie śniadanie :) Sama robiłam podobną z dodatkiem sera http://zdziadapradziada.pl/product-pol-43-Ser-z-czubryca-zielona.html.

    OdpowiedzUsuń
  9. narobiłaś smaka! Może w Weekend taka ogarniemy !

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie się prezentuje :) Piękne kolorki :)
    Wszystkiego najlepszego na cały nowy rok :)

    OdpowiedzUsuń
  11. robię podobną ze słonecznikiem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...