czwartek, 21 października 2021

Rogaliki drożdżowe

 Rogaliki drożdżowe

Od kilku dni na instagramie prześladowały mnie zdjęcia puchatych, mięciutkich rogalików. Zerkałam na nie pożądliwie, aż powiedziałam sobie dość tego. Zakasłam rękawy, wsypałam co trzeba do misy robota, który doskonale wyrobił ciasto. Niecierpliwie poczekałam aż wyrośnie, potem z miłością rozwałkowałam ciasto i nadziałam pysznym dżemem brzoskwiniowym, a dalej to już tylko chwil w piekarniku. Cały dom otulony pysznym aromatem drożdżowego ciasta i moje szczęśliwe podniebienie. I tak się kończy przeglądanie portali społecznościowych w moim przypadku. Dość tego gadania zapraszam na przepis.

Składniki (na ok 24 sztuk):

  • 600g mąki pszennej (typ 550)
  • 40g świeżych drożdży 
  • 250 ml  mleka 
  • 120g  masła 
  • 1 jajko 
  • 3 żółtka 
  • 3 łyżki cukru 
  • szczypta soli 
  • słoik gęstego dżemu lub marmolady
  • 1 jajko do posmarowania rogalików

Zaczynamy od przygotowania rozczynu. Mleko podgrzewamy tak aby było letnie. Drożdże kruszymy do miseczki, posypujemy cukrem i czekamy chwilę, zaczną się rozpuszczać wtedy mieszamy je, wsypujemy łyżkę mąki i wlewamy mleko. Mieszamy całość i odstawiamy aż podwoi swoją objętość. 

Masło rozpuszczamy. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy jajko, żółtka, sól i rozczyn, chwilę wyrabiamy ciasto, a następnie wlewamy ostudzone masło i dalej wyrabiamy aż ciasto będzie gładkie. Gotowe przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na ok godzinę. 

Wyrośnięte ciasto dzielimy na 3 części. Jedną porcję wałkujemy na okrąg o średnicy ok 35 cm i dzielimy na 8 części (jak pizzę). Na każdy trójkąt nakładamy łyżeczkę dżemu i zwijamy rogalik. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiamy na 20 minut do wyrośnięcia, po tym czasie smarujemy roztrzepanym jajkiem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 180 st. C. Pieczemy ok 20 minut na złoty kolor.


Rogaliki drożdżowe

Rogaliki drożdżowe

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie rogalik do herbatki.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te rogaliki przepysznie wyglądają. Trudno się nie skusić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rogaliki do kawusi idealne! A dodam, że kocham kawę...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...