czwartek, 17 marca 2016

Orzechowy przekładaniec

To ciasto mnie zachwyciło, swoją prostotą, elegancją i smakiem. Idealnie kruche ciasto, dżem, orzechy, a wszystko to spojone kremem budyniowym. Trzeba się trochę "pobawić" z jego wykonaniem, ale wygląd i smak wszystko wynagradzają.

Orzechowy przekładaniec

Ciasto białe:
  • 3 3/4 szkl. (500 g) mąki
  • 1/2 szkl. (100 g) cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 margaryna
  • 1 jajko
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto, a następnie odstawiamy je do lodówki na co najmniej 30 minut.

Ciasto ciemne:
  • 2 1/4 szkl. (300 g )mąki
  • 3/4 margaryny
  • 1/2 szkl. (100 g) cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka śmietany
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 350 g orzechów włoskich
  • słoik kwaśnego dżemu (u mnie truskawkowo porzeczkowy)
Ciasto ciemne przygotowujemy tak jak ciasto białe. Dzielimy na 3 części i wkładamy do zamrażalnika na jakieś 30 minut. Ciasto jasne dzielimy na 3 równe części i rozwałkowujemy na wielkość blaszki (użyłam 23,5x35,5). Smarujemy 1/3  dżemu i posypujemy orzechami (można je posiekać, ale dość grubo). Na orzechy tarkujemy 1 część ciemnego ciasta. Podobnie przygotowujemy pozostałe 2 placki. Pieczemy  ok20 minut w temp. 180 st. (ja piekłam z termoobiegiem 2 placki jednocześnie).

Krem:
  • 500 ml mleka
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki cukru
  • 200 g masła
3/4 mleka zagotowujemy z cukrem. W pozostałym mieszamy proszek budyniowy i mąkę ziemniaczaną. Wlewamy na wrzące mleko i zagotowujemy. Budyń studzimy. Miękkie masło ucieram na puch, a następnie dodajemy do niego po łyżce budyniu.
Złożenie ciasta: 1 placek, na niego połowa kremu, a następnie drugi placek, reszta kremu. Przykrywamy 3 i gotowe.





Orzechowy przekładaniec
Orzechowy przekładaniec

Orzechowy przekładaniec

10 komentarzy:

  1. Super ciacho! Ślicznie wygląda,na pewno wypróbuję przepis.Zapraszam na ''Ciasto migdałowe z masą czekoladową''Pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2015/12/ciasto-migdaowe-z-masa-czekoladowa-wg.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezu aż ślinka cieknie :D kto mi upiecze? ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie biszkoptowokremowe ciacha!
    Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ciasto wygląda FENOMENALNIE!!! Jeszcze nigdy nie zapiekałam właśnie w taki sposób kruchego ciasta... Te warstwy przypominają mi wafelka Knopers :)
    I jak tak jeszcze patrzę na ilość cukru to wydaje mi się, że nie jest mocno słodkie tylko takie w sam raz (w domu nie lubimy mocno słodkich ciast). Jestem kupiona i robię na Święta - akurat szukałam jakiegoś przepisu :)

    Sama wymyśliłaś to ciasto, czy może jest to przepis rodzinny lub jakimś się inspirowałaś? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś znalazłam podobny w czeluściach Internetu,ale zmodyfikowałam go po swojemu ;-)

      Usuń
  5. Czemu cynamonowe skoro nie ma tam cynamonu?

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawie trzy kostki tłuszczu😱, musi być pyszne 😀

    OdpowiedzUsuń
  7. ciasto pyszne piekłam i mam zamiar na swieta upiecz

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...