poniedziałek, 21 marca 2016

Puszysty fit sernik jogurtowy

Propozycja Wielkanocna dla tych wszystkich, co nawet w święta postanowili dbać o linię. ;) Zdrowy sernik, bez mąki, praktycznie bez cukru (dodałam 2 łyżeczki cukru z wanilią) i zbędnych tłuszczy. Bardzo delikatny i puszysty, co to dużo mówić fit sernik idealny :).


Spód:
  • 9 łyżek otrębów orkiszowych (mogą być  także inne np. owsiane)
  • 4 żółtka
  • 1/4 tabliczki gorzkiej czekolady z dużą zawartością kakao
  • 6 łyżek mleka
Czekoladę ścieramy na tarce, mieszamy z otrębami, dodajemy żółtka i mleko i jeszcze raz dokładnie całość mieszamy. Wykładamy do tortownicy (średnica 22cm) wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie ugniatamy. Podpiekamy 10 minut w 170 st. C

Masa:
  • 400 g. sera twarogowego
  • 400 g. jogurtu greckiego
  • 4 białka
  • 2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią (można dosłodzić sobie stewią, brązowym cukrem, lub innym słodzidłem)
  • 2 budynie śmietankowe w proszku (bez cukru)
  • płatki migdałowe Helio
Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy cukier. Ser mieszamy z jogurtem i budyniami, a następnie ostrożnie łączymy z pianą z białek. Masę serową wykładamy na podpieczony spód, posypujemy płatkami migdałowymi i pieczemy przez 50 minut w 170 st. C. Jeśli nie chcecie by sernik opadł po upieczeniu opadł, pozostawcie go do ostygnięcia w piekarniku. Ja swój wyjęłam i niestety się skurczył ;)
Uwaga: Masa serowa jest zupełnie nie słodka, więc jeśli ktoś takich nie lubi to radzę, użyć ulubionego zdrowego słodzidła w niewielkiej ilości :)

  
 
 
 
 

54 komentarze:

  1. Wygląda obłędnie i jak wyrósł pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały serniczek. Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy przepis, podoba mi się zwłaszcza pomysł na spód:) zapisuję sobie, może skorzystam kiedyś

    OdpowiedzUsuń
  4. Budynie robimy czy dodajemy na surowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodajemy proszek budyniowy, nie gotujemy budyniu.

      Usuń
    2. Aniu a można w spodzie zamiast czekolady dodać kakao?

      Usuń
    3. Ja tak zrobiłam... I papier przywarł mocno do spodu. Za drugim razem postanowiłam dodać oleju kokosowego i kakao. Problem się rozwiązał :)

      Usuń
  5. nigdy nie uzywalam prawdziwej wanilii tak wiec jak powinnam ja dodać z tym cukrem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam gotowego kupionego cukru z prawdziwą wanilią, a nie powszechnie znanego wanilinowego, możesz go kupić w większości marketów.
      Druga opcja to zrobienie sobie domowego - do słoika wsypujesz cukier, dodajesz wydłubane z laski wanilii ziarenka i dokładnie mieszasz. Ja zawsze wkładam jeszcze te łupinki z laski, zakręcam słoik i mam domowy cukier waniliowy bez żadnej chemii.
      Trzecia opcja wsypujesz prosto do sernika wydłubane z laski ziarenka wanilii i i cukier.

      Usuń
  6. a ja zrobiłam numer... po zamiast zakupić zwykły twaróg kupiłam twaróg sernikowy. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym próbowała z nim robić. Nie wiem dokladnie co za twaróg ale powinno się udać

      Usuń
    2. Ser twarogowy presidenta. Próbować z nim czy zakupić zwykły twaróg półtłusty ?

      Usuń
    3. Próbować, moim zdaniem się uda :-)

      Usuń
  7. Wygląda przesmacznie! Muszę wypróbować! A mam pytanie jaki ser twarogowy używasz? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam;) Postanowiłam upiec ten serniczek na zbliżające się święta, mam pytanie czym mozna zastąpić budynie? Pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogę zamiast jogurtu greckiego użyć serka homogenizowanego (np waniliowego;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, będzie mniej fit ale powinno wyjść pysznie :-)

      Usuń
  10. Jutro będę robić ;) Niechcący zamiast śmietanowych kupiłam waniliowe budynie ale chyba to nie zaszkodzi sernikowi :) otręby żytnie będą ok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie zaszkodzi, będzie po prostu bardziej aromatyczny :) ja używam zamiennie jednych i drugich :) każde otręby będą ok :)

      Usuń
  11. A otręby orkiszowe palone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm a czym one się różnią od normalnych, bo nigdy nie miałam z takimi do czynienia?

      Usuń
  12. czy ten twaróg trzeba zmielić kilka razy w maszynce. czy nie trzeba? ( mam twaróg naturalny president)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używałam kremowego więc nie musiałam mielić, tradycyjny twaróg wymaga mielenia jeśli chcemy mieć aksamitny sernik bez grudek

      Usuń
    2. dziękuję :) zapomniałam dodać budyń, ale i tak wyszedł super :)

      Usuń
  13. Zrobiłam! :) Mój pierwszy sernik i wyszedł :D Tylko mało posłodziłam i wyszedł trochę kwaśny, ale wystarczy polać miodem i smakuje :) Przepis dodany do ulubionych, na pewno jeszcze kilka razy z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jakie jest makro w jednej porcji? bo z tego co widze nie pisze tutaj o tym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie samemu policzyć, ja nie potrzebuję do szczęścia takich informacji ;)

      Usuń
  15. Czy tym innym słodzikiem może być miód?I czy sernik nie wychodzi trochę za kwaśny? :)
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedż :)
    http://kreatywnatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że możesz spróbować z miodem :) W moim odczuciu nie był kwaśny, zniknął w tempie ekspresowym i nikt się na kwaśność nie uskarżał :)

      Usuń
  16. Świetny przepis na pewno wypróbuje :)
    A blog jeszcze lepszy,kawał dobrej roboty.
    Zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziewczyny, pierwszy raz robię sernik.. jak go się pieczę ? do suchego patyczka? czy on sam zastygnie po czasie?

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny przepis,a blog bardzo inspirujący :)
    Zapraszam do siebie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. można wiedzieć jaka jest średnica tortownicy? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy zamiast jogurtu greckiego może być jogurt naturalny?

    OdpowiedzUsuń
  22. Można, ale proszę wybrać jakiś bardzo gęsty

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeżeli nie mam tortownicy jakiej wielkości blachę najlepiej wybrać? i czy zamiast czekolady można dodaC kakao? jeżeli tak to w jakiej proporcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeliczarkę form można znaleźć tutaj: http://przeliczarka.herokuapp.com/, co do kakao można go użyć myślę że 1 łyżka wystarczy, ale dodatkowo trzeba wtedy dodać 2 łyżki masła

      Usuń
  24. Sernik po upieczeniu wygląda przyzwoicie, ale jest taki bezpłciowy. Mam mieszane uczucia, gdyby nie to że można go polać miodem, wylądowałaby w koszu ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepięknie wygląda sernik zapraszam na sernik z kaszą jaglaną http://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Nie robiłam, ale zaryzykowałabym i sprawdziła co z tego wyjdzie :)

      Usuń
  27. Mam małe doświadczenie w pieczeniu, ale ten sernik wyszedł mi za pierwszym razem! Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda smakowicie, a jak smakuje? Przekonam się, kiedy upiekę po raz pierwszy ciasto dla mojej kochanej żony! Trzymajcie kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam,
    Skorzystałam z Twojego przepisu i jestem pod wrażeniem! Serniczek świetny i puszysty! Mojej rodzinie również bardzo smakowało. Czekam na więcej przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak On tak pięknie wyrósł? Bo mi w ogóle 😅

    OdpowiedzUsuń
  31. Kochani a jakis przelicznik wartosci wegli...bialek i tłuszczy na 100 gr??

    OdpowiedzUsuń
  32. Zrobiłam dziś serniczek z Pani przepisu. Wyszedł mi dokładanie tak ładny jak Pani ale niestety nawet po dosypaniu sporej ilości stwi okazał się zupełnie niesłodki :( może pokombinuję coś z innym słodzikiem następnym razem. Ja robiłam ten sernik z chudego sera białego mielonego 3 razy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję spróbować z ksylitolem i próbować masę czy taki poziom słodkości Pani odpowiada

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...