piątek, 25 marca 2016

Mazurek kajmakowy

Ponieważ doszły do mnie skarga, że nie można znaleźć u mnie przepisu na żaden mazurek, szybciutko naprawiam swój błąd. Szybki i łatwy mazurek z masą kajmakową :)


Składniki:

  • 2 3/4 szkl. (35 dag) mąki pszennej
  • 4 łyżki cukru
  • 20 dag masła
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka gęstej śmietany
  • puszka masy kajmakowej
  • ulubione bakalie do dekoracji
 Z podanych składników zagniatamy kruche, gładkie ciasto, a następnie chłodzimy je w lodówce przez co najmniej godzinę. Następnie rozwałkowujemy cienko ciasto na wymiar blaszki (u mnie 23,5 na 35,5 cm). Przed rozwałkowaniem zostawiłam sobie niewielką ilość ciasta na wałeczki, które ułożyłam po bokach, ale nie jest to konieczne. Spód ciasta nakłuwamy widelcem i pieczemy ok 20 minut w 180 st. C na złoty kolor. Gdy ciasto ostygnie rozsmarowujemy na nim masę kajmakową i dekorujemy. Ja do dekoracji użyłam moreli i fig.
 
 

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...