środa, 2 marca 2016

Ekspresowe fit muffinki bakaliowe

Kilka dni temu otrzymałam smakowitą przesyłkę od firmy Helio i postanowiłam jeszcze nim wezmę się za wielkanocne wypieki  wypróbować te pyszności. Pora  była już późna, bo po 21 więc pomyślałam, że musi być szybko i zdrowo, tak  żeby idealnie pasowało do porannej kawy. Zakręciłam się  po kuchni, zamieszałam i wyszło 12 wspaniałych bakaliowych babeczek .Wyglądają bardzo niepozornie, ale smakują rewelacyjnie i do tego mają zdrowy skład.


 Składniki:
  • 1,5 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka mąki razowej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • garść suszonej żurawiny
  • garść rodzynek
  • 2 łyżki miodu
  • 2 jaja
  • 1 szklanka mleka
  • 4 łyżki oleju
 Mieszamy ze sobą wszystkie sypkie składniki, wlewamy mleko, olej, wbijamy jajka i całość dokładnie mieszamy. Wsypujemy bakalie (ja użyłam rodzynek i żurawiny, ale można dodać swoje ulubione) jeszcze raz mieszamy. Przekładamy do foremek (ja używam silikonowych, fajne można kupić tutaj), a następnie do piekarnika nagrzanego do 170 st C na 20 minutek i gotowe.

 

8 komentarzy:

  1. Czy można użyć mąki pszennej zamiast razowej? Taką samą ilość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, dodajemy jej tyle samo co razowej

      Usuń
  2. Czy można użyć mąki pszennej zamiast razowej? Czy taką samą ilość?

    OdpowiedzUsuń
  3. ile kalorii ma jeden muffin?

    OdpowiedzUsuń
  4. a ile kalorii ma jeden muffin?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...