czwartek, 10 marca 2016

Pijana kukułka

#współpraca


Kolejna propozycja ciasta idealnego na Wielkanocny stół. Do jego wykonania zainspirowała mnie masa krówkowa kukułka, którą dostałam od firmy Helio. W smaku przypomina cukierki kukułki, które mi osobiście przypominają dzieciństwo. Jeden taki osobnik po spróbowaniu chciał mi ją wyjeść z puszki, ale dzielnie ją obroniłam i znalazła się w cieście. Idealnie skomponowała się z bitą śmietaną, lekkim czekoladowym biszkoptem i mocno pijanymi, kawowymi biszkopcikami. Bardzo eleganckie lekkie, delikatne ciasto ale z charakterem,  doskonale sprawdzi się na wyjątkowe okazje.



Pijana kukułka


Biszkopt:

  •  5 jajek
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy  z solą, a następnie wsypujemy partiami cukier i ubijamy do uzyskania gładkiej piany. Dodajemy żółtka i jeszcze chwilę miksujemy, a potem ostrożnie wsypujemy mąki, proszek i kakao. Wykładamy na blaszkę (moja ma wymiary 23,5 cm na 35,5 cm) wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok 30 minut w 170 st. C, a następnie studzimy.

Masa: 
  • 1/2 litra śmietany kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 4 łyżki mleka
 Żelatynę zalewamy mlekiem i odstawiamy do napęcznienia, a następnie rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Śmietanę ubijamy z cukrem, a następnie mieszamy z żelatyną ( ja zawsze dodaję łyżkę śmietany do żelatyny, mieszam dokładnie, potem robię tak jeszcze z 2-3 łyżkami śmietany i dopiero tak rozmieszaną żelatynę wlewam do pozostałej śmietany)

Poncz:
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej 
  • 1 kieliszek wódki
  • 1/2 l wody
Zaparzamy kawę, a gdy przestygnie wlewamy do niej alkohol. Można dodać więcej lub mniej wg. uznania.

Dodatkowo:
 Biszkopt kroimy na pół. Jedną połowę nasączamy delikatnie ponczem, a następnie wykładamy 2/3 śmietany. Biszkopty moczymy w ponczu i układamy równą warstwą na śmietanie. Na biszkoptach rozsmarowujemy masę kukułkową  i przykrywamy druga częścią biszkoptu. Na jego wierzchu rozsmarowujemy pozostałą śmietanę i polewamy polewą. Przechowujemy w lodówce. Moim zdaniem ciasto było najlepsze na 3 dzień, kiedy smaki już się ładnie przegryzły.






22 komentarze:

  1. Ale to dobre, bardzo, ale to bardzo do mnie przemawia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym miała głód cukrowy, tez bym się zakradała do puszki z kajmakiem. :D
    Nie przepadam za nią, ale Twoje ciasto zachęcająco wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciacho! jadłam w podobnej wersji ;) super przepis;) ja zapraszam na najnowsze przepisy na wybrane ciasta S.Anastazji ;pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/search/label/Ciasta%20Siostry%20Anastazji

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne sprawdzone rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja pyszności sprawdzone i nawet przekazane dalej

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak długo można je przechowywać w lodówce? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie leżała ok 2 dni :) ale myślę, że tak do 4 powinno być ok

      Usuń
    2. Więc max 4 dni w lodówce mimo ,że najlepsze jest dopiero po 3 dniach stania?😁

      Usuń
  7. A czy moze byc normalna masa krowkowa?

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniałe ciasto zapraszam na bloghttp://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiam się nad taką własną masa do ciasta, te kupcze są trochę za słodkie :(

    OdpowiedzUsuń
  10. czym mozna zastapic mase krowkowa, niestety my nie mamy takich smakolykow?!

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzeba samemu zrobić, ja zawsze korzystam z gotowej ale widziałam sporo przepisów na blogach na domową

    OdpowiedzUsuń
  12. zrobiłam a teraz czekam aż się schłodzi w lodówce- wieczorem będzie konsumpcja ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne ciasto... tak mnie kusi, że chyba go zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy żelatynę moczymy w zimnym czy gorącym mleku ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdzie można kupić masę kukułkową

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio widziałam w Selgrosie, ale myślę że w większych marketach powinna być dostępna

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...