wtorek, 5 grudnia 2017

Łaciaty przekładaniec


To ciasto znalazłam w zeszycie mojej mamy i robię je od czasu do czasu, bo wygląda ciekawie i do tego dobrze smakuje, a na dodatek jest proste w przygotowaniu. Więc jeśli szukacie ciacha, które będzie efektownie się prezentować, a nie będzie skomplikowane w przygotowaniu to polecam.

Ciasto:
  • 1 margaryna
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka śmietany 18%
  • 3 jajka
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka sody

Z mąki margaryny i cukru zagniatamy ciasto które wkładamy do zamrażalnika. Pozostałe składniki miksujemy ze sobą i ścieramy lub kruszymy do nich ciasto z zamrażalnika. Całośc mieszamy i przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia (23x33cm) pieczemy ok 40 minut w 180 st. C. Po upieczeniu studzimy i przekrawamy na pół.

Masa:
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1/2 litra mleka
  • 1 szklanka cukru 
  • 1 masło
  • opakowanie biszkoptów
  • galaretka (u mnie agrestowa)

Galaretkę rozpuszczamy w 0,5 litra wody i studzimy. W 0,5 szklanki mleka rozprowadzamy proszek budyniowy. Pozostałe mleko zagotowujemy z cukrem, dodajemy proszek budyniowy. Ugotowany budyń studzimy, Miękkie masło ucieramy na puch, a następnie dodajemy po łyżce zimnego budyniu.
Składanie ciasta: na połowie ciasta rozsmarowujemy połowę kremu, na krem układamy biszkopty nasączone w galaretce, a na nie pozostały krem, który przykrywamy drugą częścią ciasta. Całość można dodatkowo polać rozpuszczoną czekoladą.
 



11 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda ciekawie, można zaskoczyć nim gości 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto mnie urzekło :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie jak znalazł pysznie i smakowicie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  4. Efektownie wyglądają te łatki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie się prezentuje! Zjadłabym takie ciacho z ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie. Muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto prezentuje się super :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam taki przepis i sie nazywa biedronka albo kropeczka jak kto woli 😊.

    OdpowiedzUsuń
  9. O i taka nazwa jest całkiem fajna w zeszycie moje j mamy to funkcjonuje jako "ciasto na blachę"

    OdpowiedzUsuń
  10. Teresa T. Wszystkim smakowało.Mam pytanie czy na pewno do ciasta nie trzeba dodać np. żółtek, proszku do pieczenia ? Jest troszkę twarde ale dobre, wygląda wyśmienicie. Warto upiec.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zawsze robię jak podałam, fakt ciasto jest trochę twarde, ale to w niczym nie przeszkadza

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...