czwartek, 22 marca 2018

Kopytka jaglane


 

To był mój kopytkowy debiut, do tej pory zawsze robiła je moja mama, ale, że jakoś tak naszła mnie ochota, a zapasów od mamusi brak postanowiłam zrobić sama. Nie byłabym sobą gdybym nie pokombinowała przy okazji. Poszperałam w internetach i wpadły mi w oko kopytka jaglane, a że kaszę jaglaną kocham postanowiłam spróbować. Eksperyment okazał się na tyle udany, że dziele się z Wami przepisem.


Składniki:
  • ok 3/4 kg ziemniaków (5 sporych
  • 1 i 1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglane
  • 3/4 szklanki mąki pszennej.
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • olej i sól do wody do gotowania
Ziemniaki gotujemy i jeszcze ciepłe przeciskamy przez praskę (lub mielimy w maszynce), podobnie
postępujemy z kaszą, dodajemy mąki i wyrabiamy ciasto.  Formujemy wałeczki i kroimy. Gotujemy w lekko osolonym wrzątku ok 1 minuty. Podajemy z surówką. Smacznego.





7 komentarzy:

  1. Smaczne i zdrowe:) Robię podobne ale na słodko - z masłem i cukrem

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie sami fani kopytek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kopytek w takiej wersji nie miałam jeszcze okazji próbować :) bardzo jestem ciekawa ich smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne, delikatne. Kiedyś robiłam je z mąką jaglaną, niestety nie polecam ,były gorzkawe w smaku. Użyłaś ugotowanej kaszy i na pewno nie ma tej goryczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubimy różne wersje kopytek, bo zawsze smakują pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam już kilka razy. Pycha. Wszystkim smakują 😊

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...