poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Wiśniowy strudel

 Wiśniowy strudel

 Dawno nie popełniłam czegoś tak pysznego, a jednocześnie tak mało fotogenicznego, ale można się było tego spodziewać po bardzo cienkim cieście i tej ilości owoców. Przyznam się Wam, że zastanawiałam się czy w ogóle publikować przepis, byście się tego tworu nie wystraszyli, ale ponieważ mam zamiar do tego ciasta jeszcze powrócić uznałam, że musi się tutaj znaleźć, by mi przepis nie zaginął. 


Ciasto:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki ciepłej wody
  • 1 łyżka masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka octu winnego

Z podanych składników zagniatamy ciasto, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na pół godziny.

Nadzienie:

  • 1 kg wydrylowanych wiśni
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki bułki tartej
  • 100 g masła

Wiśnie zasypujemy cukrem i odstawiamy również na pół godziny. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto na cienki prostokąt (ja to zrobiłam na papierze do pieczenia, wyciętym na wielkość, dużej płaskiej blaszki z piekarnika) i smarujemy grubą warstwą roztopionego masła, a następnie posypujemy bułką tartą. Z wiśni odlewamy nadmiar soku i rozkładamy je równomiernie na cieście, które teraz ostrożnie zwijamy jak roladę, przekładamy do blaszki do pieczenia, smarujemy resztką roztopionego masła i pieczemy w 175 st. C przez 45 minut.


Wiśniowy strudel



Zapisz

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...