poniedziałek, 31 sierpnia 2020

Słów kilka o Google Ads

 

Nie tak dawno opublikowałam Wam tutaj artykuł na temat pozycjonowania stron internetowych, dziś słów kilka o Google Adwords, czyli inaczej linkach sponsorowanych. Najogólniej mówiąc są to płatne wpisy które wyświetlają się nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Od naturalnych wyników odróżnia zielony prostokąt z napisem "reklama". Kiedyś wyświetlały się także po prawej stronie wyników wyszukiwania ale Google zrezygnowało z nich.  

Największą zaletą tej formy reklamy jest to, że w przeciwieństwie do pozycjonowania, pojawia się ona natychmiast i nie trzeba długo czekać na jej efekty. Dzięki linkom sponsorowanym nawet bardzo słabo pozycjonowana strona ma szansę pojawić się w najbardziej pożądanym przez firmy miejscu w wyszukiwarce, czyli na pierwszej stronie wyników, co z kolei przekłada się na wartościowy ruch na stronie reklamodawcy i pozyskanie nowych klientów.

Tak naprawdę Google Ads to nie tylko same linki sponsorowane, ale także banery statyczne i animowane, reklamy typu lightbox oraz reklama elastyczna, która wizualnie dostosowuje się do strony, na której jest wyświetlana. Same reklamy pojawiają się nie tylko w wyszukiwarce ale także na stronach partnerskich Google. Możemy je ustawić pod konkretnych odbiorców i konkretne interesujące nas zapytania. Ważne jest to, że nie płacimy za samo wyświetlenie reklamy, tylko za przekierowanie potencjalnego klienta na naszą stronę, czyli dopiero po kliknięciu. 

Kampanię Google Ads można przeprowadzić samodzielnie, ja jednak radziłabym powierzenie jej profesjonalistom, którzy zadbają o właściwy dobór słów kluczowych,  przygotowanie samej kampanii oraz będa jej monitorowanie i optymalizację tak by osiągnąć zaplanowane cele. Ze swojej strony polecam skorzystanie z usługi Google Ads w Afterweb.

13 komentarzy:

  1. Google Ads to jedno z potężniejszych narzędzi marketingowych na świecie. Należy jednak nauczyć się takich jak zaawansowane kierowanie lokalizacji, wykluczenia czy dopasowania słów kluczowych, aby osiągać naprawdę dobre wyniki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to faktycznie bardzo dobre narzędzie, dzięki któremu można łatwiej tworzyć reklamy dopasowane do fraz kluczowych i witryny. Zwłaszcza, że teraz bez działań marketingowych w Internecie nie odniesiemy tak dużego sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest powierzyć takie działania osobie strikte zajmującej się Google Ads. Takich agencji które się tym zajmują jest wiele. Która jeszcze według ciebie jest godna uwagi?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wyobrażam sobie Google Ads i pozycjonowania jako oddzielne elementy, oczywiście mogą tak funkcjonować ale dla mnie to must have razem. Google Ads stało się jednym z najsilniejszych narzędzi do pozyskiwania wyświetleń i klientów na stronach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł. Mam zamiar w najbliższym czasie iść na szkolenie z google ADS :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Do Google Ads lepiej podchodzić z pomocą profesjonalistów. To narzędzie we właściwych rękach to żyła złota dla strony internetowej. Nie wyobrażam sobie jego nieobecności w obecnym momencie, chyba nie ma lepszej alternatywy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry artykuł, wiele przydatnych informacji!

    OdpowiedzUsuń
  8. Google ads to absolutny must-have, rozwiązanie doskonałe do promowania swojej działalności w Internecie. Warto poznać również reklamy na Facebooku oraz YouTube. Im więcej miejsc, w których możemy zaznaczyć swoją obecność, tym lepiej dla naszej działalności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny artykuł, będzie poradnik jak stworzyć swoją kampanię?

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny wpis. Sporo przydatnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wykonany wpis, czekam na kolejne z tego tematu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...