wtorek, 31 maja 2016

Lodowiec


lodowiec

Jako, że już kilkukrotnie słyszałam od mojej mamy, że zjadłaby tradycyjnego lodowca postanowiłam jej sprawić to przyjemność i stworzyłam to cudeńko. Jako, że ja ciasto jadłam raz może dwa, przeszukałam internety w poszukiwaniu inspiracji, ale podobno to jeszcze nie ten smak, więc będę próbować dalej. A ciasto pyszne, słodkawa pianka budyniowa w dwóch smakach, nasączone galaretką biszkopty i owoce idealny deser na upały i na zbliżający się Dzień Dziecka. Więc spróbujcie koniecznie.

Jedyne co potrzebujecie do przygotowania tego ciasta to mikser, garnek, miska i dobrej jakości tortownica np. dostępna tutaj


Składniki:
  • biszkopty (u mnie wystarczyło jedno opakowanie)
  • 2 opakowania galaretki truskawkowej 
  • 1,5 szklanki mleka (375 ml)
  • 5 żółtek
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 200 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżka kakao
  • owoce (ja dodałam truskawki, ale mogą być np. maliny lub jagody )
Galaretki rozpuszczamy w  750 ml wody i odstawiamy do wystudzenia.
Szklankę mleka zagotowujemy. Żółtka ucieramy z cukrem od uzyskania jasnej puszystej masy, następnie dodajemy budyń, mąkę i mleko i całość mieszamy. Wlewamy mieszankę na gotujące się mleko i gotujemy, cały czas mieszając, aż masa zgęstnieje. Gotowy budyń studzimy. Miękkie masło ucieramy na puch, a następnie nie przerywając ucierania dodajemy do niego po łyżce budyniu. Po utarciu masę dzielimy na pół, do jednej połowy dodajemy kakao i miksujemy. Na dnie tortownicy (22 cm) układamy biszkopty zanurzone w galaretce (należy odlać ok 1/3 galaretki do naczynia i dopiero w nim maczać biszkopty), a na nie wykładamy połowę kremu. Na kremie układamy kolejną warstwę biszkoptów nasączonych galaretką, które przykrywamy drugą połową kremu. Na wierzch wykładamy owoce i zalewamy całość pozostałą tężejącą galaretką. Odstawiamy całość do lodówki najlepiej na całą noc.
A teraz prośba - skorzystałeś z przepisu, spodobał Ci się? Chcesz przyczynić się do powstania kolejnych przepisów na pyszności? Kliknij proszę  w reklamy :)
Smacznego
 
 


11 komentarzy:

  1. Właśnie zrobiłam. Wszystko z osobna smakuje wyśmienicie więc w całości może być tylko lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. a mi poplynal :( ale i tak pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. a mi poplynal :( ale i tak pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. http://westchnalseler.blogspot.com/2016/07/lodowiec.html u mnie przepis z zażółkłej od starości kartki znalezionej wśród innych przepisów mamy z lat daaawnych ;) może moje proporcje trafią w ten smak dzieciństwa którego poszukujesz :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny lodowiec! Szybki i prosty do zrobienia. Smak nie do opisania :) polecam kazdemu smakoszowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. This piece of writing will help the internet users for setting up new
    blog or even a weblog from start to end.

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy jest galaretka jagodowa?? Czy można pomieszać owoce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jagodowej nie widziałam, tylko o smaku owoców leśnych jeśli już a owoce można mieszać wg uznania :)

      Usuń
  8. Z kremem do tortów śmietanowym i czekoladowym jest lepszy

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...