poniedziałek, 24 sierpnia 2020

Nazajutrz Cię odnajdę Magdalena Wala

 Nazajutrz Cię odnajdę Magdalena Wala

Nazajutrz Cię odnajdę Magdaleny Wali to kontynuacja recenzowanej już przeze mnie "Ostatniej iskry nadziei". Bardzo mi zależało na tym, by poznać dalsze losy sympatycznej Agnes  i Adriany i udało się. 

Podobnie jak w poprzedniej części akcja powieści dzieje się w dwóch płaszczyznach czasowych, tuż po drugiej wojnie światowej oraz współcześnie. Poznajemy dalsze losy Agnes, która po wojnie liczyła w końcu na lepsze życie, niestety okazało się, że dla Ślązaków realia życia w wolnej Polsce okazały się jeszcze trudniejsze niż podczas okupacji. Rabunki i gwałty dokonywane przez "wyzwolicieli", a do tego przymusowe wysiedlenia lub wysyłki do niewolniczej pracy. Historia pokazana z punktu widzenia cywila, jego zmagania, by przeżyć dobitnie pokazują okrucieństwo tamtych czasów.  Ja nigdy nie zdawałam sobie sprawy jak trudny los spotkał mieszkańców Śląska i dopiero ta lektura mi to uświadomiła. 

Obok Agnes czekającej na męża mamy Adriannę, która też musi zawalczyć o swoje lepsze życie i podjąć odważne decyzje. Nie zdradzę, Wam na jakie kroki się zdobędzie i czy uwolni się wreszcie od despotycznego męża, bo to musicie odkryć sami. Napiszę tylko, że to najlepsza książka z całej serii, a główna bohaterka, której bierność tak mnie irytowała podczas lektury poprzedniej części wreszcie zaczyna działać, nabiera odwagi i staje się pełna życia.

To piękna powieść dla kobiet pokazująca jak przeszłość wpływa na teraźniejszość, dająca wiarę i nadzieję, że w każdej sytuacji można się odnaleźć jeśli tylko się człowiek nie podda i odważy zawalczyć o swoje szczęście jak to zrobiły obie bohaterki. Zdecydowanie polecam zacząć od części pierwszej i poznać całą historię, bo jest piękna, wzruszająca i dająca do myślenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...