czwartek, 23 lutego 2017

Cappuccino

To ciasto reklamuje się samo, kakaowy biszkopt, pyszny mleczny krem i biszkopty nasączone w kawie. Wygląda bardzo elegancko a smakuje jeszcze lepiej. Kiedyś składałam je z podwójnym biszkoptem, ale doszłam do wniosku, że w takiej wersji smakuje znacznie lepiej. Spróbujcie koniecznie. 



Biszkopt:
  •  5 jajek
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. mąki
  • 4 łyżki kakao ciemnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy  z solą, a następnie wsypujemy partiami cukier i ubijamy do uzyskania gładkiej, gęstej piany. Dodajemy żółtka i jeszcze chwilę miksujemy, a potem ostrożnie wsypujemy mąkę, proszek i kakao i wszystko mieszamy. Przekładamy do blaszki (23x37 cm) wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ok 25 minut w 180 st. C i studzimy.

Krem:
  • 1,5 kostki masła
  • 1,5 szklanki mleka w proszku
  • 3 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 3 serki homogenizowane waniliowe.
Jajka ubijamy z cukrem na parze, do momentu uzyskania gęstej piany. Studzimy. Miękkie masło ucieramy na puch, a następnie dalej miksując dodajemy na zmianę masę jajeczną i mleko w proszku. Na koniec dodajemy serki homogenizowane, ja zawsze dodaję po łyżce i obserwuję, czy masa się nie waży i nie jest zbyt rzadka, jeśli coś jest nie tak to przestaję dodawać serek.

Dodatkowo:
  • opakowanie okrągłych biszkoptów
  • 6 łyżek kawy cappuccino
  • 2 szklanki wrzątku
  • czekolada 
Cappuccino zalewamy wrzątkiem i zostawiamy do ostudzenia, gdy będzie chłodne nasączamy nim biszkopt. Na biszkopcie równą warstwą rozsmarowujemy krem. Na kremie układamy obok siebie biszkopty nasączone w cappuccino. Całość polewamy roztopioną czekoladą i odstawiamy do lodówki na kilka godzin, by ciasto stężało. Smacznego



43 komentarze:

  1. Pysznie wygląda 😆 wszystko co ma kawę w składzie biorę w ciemno ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniam, wygląda pysznie☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię cappuccino, więc ciasto o tym smaku będzie mi bardzo smakowało. :-) Wygląda cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak z mlekiem w proszku to ja kupuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciaasto wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, ciasto wygląda bardzo apetycznie. Przepis jest naprawde genialny. Normalnie muszę zrobić je dzisiaj. Ale najpierw muszę udać się do mojego adwokata ze Szczecina, który pomaga mi rozwiązać pewien problem. Ale od razu po spotkaniu z nim idę kupić składniki i biorę się za robienie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie połączenia w ciastach :-) Bardzo apetyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie wygląda. Chyba sobie takie zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. zdarzyło mi się jeść go raz, ale pamiętam smak do dziś;) pyszne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  10. Te warstwy naprawdę pysznie się prezentują :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszniutkie! kawowe smaki uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo apetycznie wygląda. Oj trzeba będzie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam to ciasto! Wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo fajne fajne,na jaką blaszkę ?:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cappucino po prostu uwielbiam, zresztą jak wszystko co z kawą :P na święta zawsze musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda znakomicie, musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na kawowe ciasto długo nie trzeba mnie namawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To musi być niebo w buzi! Ciasto idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  19. A serki homogenizowane to ile gram opakowanie ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam ciasta warstwowe, dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudnie ci wyszło, ja do kawki proszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Coś wspaniałego! Moje ulubione smaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. A mleko w proszku to jakie ma byc?

    OdpowiedzUsuń
  24. A mleko w proszku to jakie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej lubię takie w niebieskim woreczku chyba SM Siedlce je produkuje

      Usuń
  25. wlasnie robilam i masa wyszla mi po dodaniu serka bardzo lejaca cos zle robilam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za dużo serka, albo jakiś mocno rzadki ten serek musiał być. Ja zawsze dodaję serki stopniowo i obserwuję co się dzieje z masą jeśli robi się rzadka, nie dodaję wszystkich serków

      Usuń
  26. Witam. A czy zamiast serów homogenizowanych może być maskarpone. ?

    OdpowiedzUsuń
  27. Ktoś robił już te ciasto,bo mam zamiar je zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  28. Czy kostkę masła liczy Pani 200g czy 250g?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...