czwartek, 25 stycznia 2024

Pakiet Kroniki Diuny. Tomy 1-6

 

#recenzja w ramach współpracy z księgarnią TaniaKsiazka.pl

Najlepszym sposobem na spokojny sen jest dla mnie lektura. Gdy poczytam sobie przed snem wyciszam się, zapominam o problemach  nagromadzonych podczas całego dnia i zwyczajnie lepiej mi się śpi. To już taki mój rytuał, kładę się biorę książkę z nocnego stolika i zatapiam się w lekturze. Ostatnio do tego samego postanowiłam zachęcić mojego Męża, a że jest on wielkim fanem fantastyki zamówiłam mu zestaw kultowych powieści fantastycznonaukowych napisanych przez mistrza gatunku Franka Herberta  - Pakiet Kroniki Diuny. Tomy 1-6.  (do dostania w księgarni internetowej Taniaksiazka.pl.) 

Książki są przepięknie wydane, mają cudne grafiki i aż szkoda, że wydawca nie pokusił się o twarde okładki, ale i tak stanowią doskonały pomysł na prezent dla miłośników gatunku, w tym miejscu wspomnę jeszcze wspomnieć, że na cały cykl Kroniki Diuny składają się: 

  • "Diuna",
  • "Mesjasz Diuny",
  • "Dzieci Diuny",
  • "Bóg Imperator Diuny",
  • "Heretycy Diuny",
  • "Kapitularz Diuną".

Tytułowa Diuna (zwana także Arrakis) to niegościnna planeta, na której opiera się istnienie całego wszechświata. Ta pustynna planeta jest źródłem przyprawy nazywanej melanżem. Na wydobyciu tej przyprawy opiera się władza Imperium - dzięki posiadaniu tego bezcennego zasobu utrzymuje galaktykę w ryzach. Jej mieszkańcy są stale wyzyskiwani, zmuszeni patrzeć, jak ich ziemie są eksploatowane do granic możliwości.  Jak można się domyślać, wszyscy chcą przejąć Diunę. W pierwszej części cyklu dotychczas rządzący źródłem Harkonnenowie opuszczają planetę, a Diunę przejmują jako lenno Atrydzi, z którymi walczyli. Planetą rządzi odtąd książę Leto, ale jego wygrana jest pozorna.Układ sił niespodziewanie się zmienia, kiedy na Arrakis przybywa Paul Atryda. Młody książę staje na czele uciskanej ludności i rozpoczyna nową erę w historii Arrakis.

Ten pakiet książek to lektura obowiązkowa dla wszystkich  fanów literatury science fiction. To przygoda w najlepszym wydaniu, która łączy w sobie elementy polityki, ekologii i mistycyzmu. Ja sama po obejrzeniu filmu nie wykluczam, że także prędzej czy, później sięgnę po zamówione dla Męża książki, bo film mnie zaciekawił, a książkach słyszałam mnóstwo dobrego, poza tym bardzo lubię porównywać książki z ich ekranizacjami.

Więcej ciekawych książek z gatunku fantastyki znajdziecie w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...