czwartek, 25 kwietnia 2024

Blok czekoladowy

 Blok czekoladowy

Dziś zapraszam na taki klasyk rodem z minionej epoki, któremu nie sposób się oprzeć. W naszym domu smakuje wszystkim niezależnie od wieku. Ciekawa jestem, czy wy lubicie ten nieprzyzwoicie słodki deser?

Musze się Wam przyznać, że robię go kilka razy do roku i za każdym razem nie potrafię zjeść tylko jednego kawałka, a najbardziej smakuje mi taki z dodatkami np herbatników, rodzynek czy orzechów. 

W przepisie mojej mamy z którego korzystam od lat, było znacznie więcej cukru, ja zmniejszyłam jego ilość, by blok nie był aż tak okrutnie słodki.

Składniki:

  • 1 szklanka mleka lub wody
  • 250g masła (można użyć margaryny)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 łyżki kakao
  • 2 szklanki mleka w proszku
  • ok 250g herbatników
  • opcjonalnie garść rodzynek

Do garnka wlewamy mleko, dodajemy masło, cukier i kakao i podgrzewamy do momentu aż składniki się połączą. Zdejmujemy z ognia i do ciepłej kakaowej masy dodajemy mleko w proszku energicznie mieszając. Następnie dodajemy pokruszone herbatniki i rodzynki i całość dokładnie mieszamy. Masę wykładamy do keksówki o wymiarach 25x12 cm lub formy silikonowej i odstawiamy do lodówki na kilka godzin. 

Blok czekoladowy

Blok czekoladowy

Blok czekoladowy

 

6 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...