środa, 3 lipca 2024

Napoleonek

 

 Napoleonek

Przepis na to ciasto mam z zeszytu mojej mamy. Jest bardzo proste, stosunkowo tanie i nie zawiera jajek. O jego walorach smakowych rozpisywać się nie będę bo chyba każdy wie, że kruche ciasto w połączeniu z kremem budyniowym zawsze smakuje wybornie, także jeśli jeszcze nie znacie tego ciasta to łapcie przepis:

Ciasto (blaszka 23x33):

  • 200 g masła (może być margaryna)
  • 3 łyżki cukru
  • 6 łyżek śmietany 18%
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • mąka ile ciasto pochłonie
Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto i chłodzimy w lodówce minimum godzinę. Po tym czasie dzielimy ciasto na 3 równe części, rozwałkowujemy placki i pieczemy ok 20 minut w 170 st C na złoty kolor

Masa:
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 l mleka 
  • opcjonalnie płatki migdałów lub wiórki kokosowe do posypania
Większą część mleka zagotowujemy z masłem i cukrem. Mąki mieszamy z pozostałym mlekiem i wlewamy na wrzące mleko. Gotujemy mieszając aby krem się nie przypalił. Studzimy i przekładamy placki. Ja zostawiałam 2 łyżki kremu rozsmarowałam na wierzchu ciasta i posypałam je podprażonymi płatkami migdałów.

 Napoleonek

Napoleonek

Napoleonek


13 komentarzy:

  1. w podanym przepisie nie wspomniano i nie podano ilości kakao!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka wielkość blachy?

    OdpowiedzUsuń
  3. A mąki mniej więcej ile?

    OdpowiedzUsuń
  4. W przepisie jest napisane, że ciasto należy podzielić na 4 części. Na fotce jest ciasto z 3 placków.

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy te ciasto po upieczeniu musi być takie twarde? I czy później zmięknie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest twarde to za pewne dane było zbyt dużo mąki l, trochę zmięknie pod wpływem kremu

      Usuń
  6. Śmietana słodka czy kwaśna?

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie przepisy. Kruche ciasto i krem budyniowy to połączenie idealne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie i nie zawiera jajek, co jest dużym plusem!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zeszytowe przepisy są najlepsze. Twój wygląda pysznie i prosty w wykonaniu. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...