wtorek, 4 listopada 2014

Ciasto marchewkowe z kremem

Skończyła się złota jesień, ale nadal pogoda nas rozpieszcza. Choć dni są coraz krótsze, to przyjemne ciepło i kilka promieni słońca pozwalają się cieszyć życiem i spokojnie czekać nadejścia zimy. W przeciwieństwie do większości osób, lubię ten refleksyjny i odrobinę melancholijny listopad w dużej mierze dlatego, że to miesiąc moich urodzin.
STA78604

Listopadowe "święta" kojarzą mi się od zawsze z dwiema rzeczami:  struclami makowymi  i ciastem marchewkowym. W tym roku też czekały na mnie świeże, jeszcze ciepłe strucelki upieczone przez moją mamę. Nie ma lepszych na świecie. Ja natomiast pokusiłam się o wykonanie ciasta marchewkowego z śmietanowo, serową masą, taki mój mały eksperyment, ale niezwykle smakowity.

Ledwo ocaliłam jeden kawałeczek dla udokumentowania urody tego ciasta.

Wszystkim polecam przepis bo ciasto robi się szybko i całkiem prosto, a smakuje naprawdę wybornie.

Ciasto marchewkowe

  • 2 szklanki marchewki startej na tartce o drobnych oczkach

  • 1/2 szkl posiekanych orzechów włoskich

  • 1 szkl. cukru

  • 4 jaja

  • 1 szkl. oleju

  • 2 1/2 szklanki mąki

  • 1 łyżeczka sody

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • 1 łyżeczka cynamonu

  • 1 łyżeczka imbiru

  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika

Jaja ubijamy z cukrem na puszystą pianę, dodajemy marchewkę, orzechy, olej, mąkę, przyprawy i sodę z proszkiem. Wykładamy na blaszkę posmarowaną papierem do pieczenia i pieczemy w 180 st. C ok 40 minut.

  ciasto marchewkowe 2 Masa kremowa

  • śmietana 30% 1 opakowanie (u mnie 330 g )

  • cukier puder 2 łyżeczki

  • 2 serki almette jabłko i gruszka

  • 2 łyżeczki żelatyny

Schłodzoną śmietanę ubijamy z cukrem pudrem, łączymy ostrożnie z serkami, a na koniec wlewamy rozpuszczoną w niewielkiej ilości wody żelatynę.

Ostudzone ciasto kroimy na pół. Na jeden placek wykładamy masę i przykrywamy drugim, który dodatkowo polewamy lukrem

Lukier

  • 1 białko

  • cukier puder

Białko ubijamy na sztywno i dodajemy cukier puder cały czas mieszając, aż do uzyskania dość gęstej  białej masy.

ciasto marchewkowe 3

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...