środa, 29 października 2014

Ekspresowe placuszki śniadaniowe z kaszy manny

Dziś podzielę się z Wami moim najnowszym wynalazkiem kulinarnym - plackami z kaszy manny. Nie wiem dlaczego ale zawsze uwielbiałam taką tradycyjną kaszkę mannę na mleku. Choć kojarzy się ona z jedzeniem dla dzieci to w moim menu śniadaniowym gości bardzo często. Ostatnio postanowiłam wypróbować placuszki. Pewnie niektórzy stwierdzą, że Ameryki to ja nie odkryłam, ale od kiedy spróbowałam zakochałam się w nich, bo robi się je tak, że prościej się chyba nie da i do tego ekspresowo. A same są takie pyszne, że musicie koniecznie wypróbować.

placki z kaszy manny


Sama kasza manna nie ma tak bogatych właściwości jak np. kasza jaglana, ale zawiera kompozycję witamin grupy B, witaminę E oraz mikro i makroelementy (potas, żelazo, magnez, krzem, mangan). Jako jedna z niewielu kasz jest bogata w jod. Jest też produktem łatwostrawnym. Grysik jest również doskonałym źródłem błonnika, który usprawnia perystaltykę jelit i zapobiega zaparciom. Zatem z powodzeniem mogą ją stosować wszyscy, którym zależy na dbaniu o zdrowie i sylwetkę.

Składniki:

  • 2/3 szkl. kaszy manny
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki   proszku do pieczenia

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i odstawiamy na ok 10 minut by kasza wchłonęła mleko, a następnie smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu na złocisty kolor. Ja najczęściej zjadam polane jogurtem naturalnym lub domową konfiturą.

Prawda, że proste? ;)

placki_zkaszy_manny 3

Modyfikacje:

  • Do placuszków można dodać cukier lub miód jeśli ktoś chce by były słodsze, ja osobiście cukru unikam.
  • Placuszki świetnie smakują jeśli zetrze się do nich spore jabłko i dopiero usmaży (można też je wkroić jeśli ktoś lubi czuć kawałki jabłka w swoich placuszkach).
  • Wersję jabłkową polecam doprawić cynamonem.

placki_zkaszy_manny 2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...