czwartek, 18 grudnia 2014

Keks znakomity

Nie wiem jak u Was ale u mnie w domu na święta obowiązkowe są 3 pozycje: piernik, sernik i keks. Dlatego postanowiłam się z Wami podzielić moim ulubionym, sprawdzonym przepisem na keks. Próbowałam wielu przepisów, ale z tego zawsze się udaje i do tego robi się go naprawdę szybko.



keks 1

Składniki
  • 4 jaja
  • 3 3/4 szkl. mąki (50 dag)
  • 1 1/2 szkl. cukru (30 dag)
  • 1 margaryna
  • ok 1/2 szkl. mleka
  • cukier waniliowy
  • małe opakowanie proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • bakalie wg. uznania

keks 4

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Miękka margarynę ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym, do utartej masy dodajemy po 1 żółtku, następnie dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i mleko, mieszamy. Dodajemy piąnę z białek i ostrożnie łączymy z masą. Na koniec wsypujemy bakalie (u mnie najczęściej są to rodzynki i orzechy włoskie) i skórkę pomarańczową. Przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki (ja z tej porcji robię zawsze 2 keksy, są odrobinę niższe, ale za to lepiej wypieczone). Pieczemy ok 50 minut w 180 st C.

keks 2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...