czwartek, 4 grudnia 2014

Placuszki owsiane z piernikową nutą

Odnoszę wrażenie, że co roku wcześniej pojawia się tematyka świąteczna. W listopadzie irytowały mnie pierwsze choinki, światełka i propozycje prezentów.  Dla mnie to trochę odbiera urok i magiczność tych świąt, za wcześnie za dużo, za szybko.

W grudniu to już zupełnie co innego, powoli daję się ponieść pierniczkom pojawiającym się niemal na każdym blogu, mikołajom, choinkom i innym cudeńkom.  Tak to jest właściwy czas i właśnie zainspirowana tym szaleństwem wymyśliłam placuszki piernikowe, a że wyszły genialnie postanowiłam się podzielić z Wami przepisem na kolejne zdrowe i smakowite śniadanko.

piernikowe placki


Składniki:
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżka mąki pełnoziarnistej
  • 1 jajo
  • banan
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1/2 szklanki mleka
  • odrobina proszku do pieczenia

Płatki i siemię lniane zalewam wieczorem mlekiem i odstawiam. Rano dodaję pokrojonego banana, jajo, mąkę, proszek do pieczenia, przyprawę do piernika. Wszystkie składniki mieszam ze sobą bardzo dokładnie i smażę na odrobinie tłuszczu. Najlepiej smakują polane odrobiną jogurtu naturalnego i dżemu śliwkowego własnej produkcji.

Jeśli chodzi o przyprawę do piernika, to ja kupuję gotową kotanyi - jest droższa od pozostałych, ale za to w jej składzie są same przyprawy, a nie mąka, kakao, cukier i dopiero śladowa ilość przypraw, ani to zdrowe, ani aromatyczne.

piernikowe placki 2

1 komentarz:

  1. Takiego wariantu jeszcze nie próbowałam! Dodam do nich jeszcze kakao w proszku. Może będę miała zdrową alternatywę dla ulubionych i dawno niejedzonych pierniczków ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...