piątek, 19 sierpnia 2022

Pyszny sernik z 4 składników

 Pyszny sernik z 4 składników

Ten sernik jest przepyszny, a do wykonania masy serowej wystarczą Wam ser, mleko skondensowane zagęszczone słodzone, jajka i budyń. Ja dodatkowo zrobiłam spód na bazie herbatników, bo moi domownicy nie lubią sernika bez spodu, ale uwierzcie mi że bez niego też jest pyszny.  Ja byłam zaskoczona, że z tylko kilku składników może powstać tak pyszny sernik, który do tego wygląda  elegancko i dobrze się kroi.

Jeśli jeszcze nie próbowaliście sernika z dodatkiem mleka skondensowanego to zróbcie to koniecznie, jest bardziej puszysty od tego z dodatkiem mleka w proszku ale równie pyszny. Możecie polać go polewą czekoladową lub oprószyć cukrem pudrem, ja podawałam go w towarzystwie sezonowych owoców. 

Spód:

  • 250 g herbatników 
  • 150 g. roztopionego masła 
  • 1 łyżka kakao

Dno blaszki (23x33) wykładamy papierem do pieczenia. Herbatniki kruszymy (np w malakserze, blenderze, lub maszynce do mielenia) dodajemy do nich roztopione masło i kakao. Mieszamy wszystko wykładamy na blaszkę wyrównujemy i ugniatamy. 

Ser: 

  • 1 kg sera (użyłam gotowego sera z wiaderka tym razem z SM Siedlce)
  • 1 mleko skondensowanego słodzone (530 g)
  • 6 jaj
  • 2 budynie waniliowe śmietankowe lub waniliowe bez cukru (po 40 g każdy)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli aż powstanie gęsta piana.

Do drugiej miski dodajemy twaróg, żółtka, mleko zagęszczone i proszek budyniowy. Miksujemy tylko powstania jednolitej masy. Następnie do tej masy dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy tylko do połączenia. Masę serową wykładamy na ciasteczkowy spód. Blaszkę umieszczamy w większej blaszce do której wlewamy ok 1/2 litra wody.  

Jeśli nie macie takiej blaszki to na spodzie piekarnika ustawcie naczynie z wodą. 

Ten sernik pieczemy w 170 st. C bez termoobiegu przez ok 30 minut, następnie zmniejszamy temperaturę do 140 st. C i pieczemy jeszcze 40 minut. Wyłączamy piekarnik i zostawiamy w nim sernik do wystudzenia.

Pyszny sernik z 4 składników

Pyszny sernik z 4 składników




12 komentarzy:

  1. serniczek wygląda bardzo apetycznie, przetestuje go na mojej nowej blasze do pieczenia, którą kupiłem dla testów z shopee, jestem bardzo ciekawy efektów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodatkowo ze względu ma męża bo bardzo lubi, polecam górę czekoladą i posypką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama właśnie w taki sposób robi że polewa czekoladą, ale ja dodatkowo bardzo lubię rodzynki w serniku.

      Usuń
  3. Uwielbiam ten sernik! Sprawdza się na wiele okazji. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosty i klasyczny. Idealny po prostu

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie piekłam takiego. Pyszności po prostu

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam serniki. Do kawki idealne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy ten sernik jest na standardową prostokątna blaszkę ? Czy nie będzie niski ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy co kto rozumie przez standardową blaszkę dla mnie to 23x33 i w takiej piekłam ten sernik

      Usuń
  8. A czy można dodać skórkę z otartej cytryny i sok z wyciśniętej cytryny?

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy można dodać skórkę z otartej cytryny i sok z wyciśniętej cytryny?

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik jest przepyszny, robiłam już 3 razy i za każdym razem rewelacja. Zastanawiam się czy do sernika można dodać owoce, np. brzoskwinie z puszki? Próbował ktoś?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...