środa, 20 maja 2015

Kasza jagalna z rabarbarem

Sezon rabarbarowy w pełni, to pierwsze warzywko dostępne w ogródku mojej mamy, a do tego nieodzownie przywołuje u mnie wspomnienie dzieciństwa i smak kompotu.

Jego kwaskowate łodygi dostarczają potas, sód, magnez, żelazo, fosfor, witaminę C oraz beta-karoten. Ze względu na zawartość kwasu szczawiowego nie powinny go spożywać osoby mające problemy z nerkami i reumatyzmem. Wspomnę tylko, że jest niskokaloryczny 100 g to ledwo 10 kcal, a do tego zawiera sporo błonnika.





Ja w zeszłym roku zakochałam się w musie z rabarbaru, który wykorzystuję do naleśników, placków, owsianki, a dziś połączyłam go z kaszą jaglaną, rodzynkami, orzechami włoskimi i otrzymałam pyszne zdrowe i pożywne śniadanie.

kasza jaglana rabarbar 2 
Składniki:
  • 2 łodygi rabarbaru
  • 2 łyżeczki cukru brązowego
  • 3-4 łyżki wody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • 3-4 orzechy włoskie
  • rodzynki
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego

Rabarbar obieramy ze skórki i kroimy w drobne kawałki, wrzucamy do rondelka zasypujemy brązowym cukrem, dolewamy wodę i gotujemy aż zacznie się rozpadać, mieszamy z cynamonem i studzimy. Moja rada musu można zrobić więcej i przechowywać w lodówce.

Kaszę przelewamy wrzątkiem, a następnie gotujemy w 1/2 szklanki wody ok 15 minut.

W pucharku układamy połowę kaszy, posiekane orzechy włoskie, połowę musu rabarbarowego, jogurt naturalny, pozostałą kaszę, a na nią rozsmarowujemy resztę musu i posypujemy rodzynkami.

Wg. danych z portalu ilewazy.pl taka porcja to ok 393 kcal w tym 11,8 g białka, 10,2 g tłuszczu, 73,2 g węglowodanów i 10,7 g błonnika.

kasza jaglana rabarbar


bezglutenowe śniadanie, fit śniadanie, gluten free, Jaglanki, kasza jaglana, kasza jaglana z rabarbarem, mus rabarbarowy z cynamonem, mus z rabarbaru, rabarbar, Zdrowe jedzonko, zdrowe śniadanie, fit,

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...