czwartek, 31 grudnia 2015

Sernik krakowski

Witajcie dziś klasyka ale za to wyjątkowo pyszna klasyka, moim zdaniem jeden z najlepszych serników krakowski. Na cienkim kruchym spodzie w towarzystwie kremowego sera i rodzynek. Ja swój dodatkowo wzbogaciłam cieniutką warstwą kokosowej pianki.
Zanim przejdę do przepisu chciałam życzyć Wam na ten nowy rok pomyślności, radości, zdrowia i odwagi do realizacji marzeń. Pomyślnego 2016 roku :)




Kruchy spód:
  • 250 g. mąki pszennej
  • 100 g. cukru
  • 125. g masła
  • 1 jajko
  • 8 g cukru z wanilią
Ze wszystkich składników zagniatamy ciasto i chłodzimy w lodówce co najmniej godzinę. W wersji tradycyjnej po wyjęciu z lodówki dzielimy ciasto na w stosunku 1:3 i z 1/3 robimy paski na wierzch. Ja całość ciasta rozwałkowałam i podpiekłam w 170 st. C przez ok 15 minut do złotego koloru.

Masa serowa:
  • 1 kg twarogu zmielonego dwukrotnie (ja używam siedleckiego w "kiełbaskach")
  • 8 jajek
  • 100 g masła
  • 250 g cukru
  • 3 łyżki cukru z wanilią (lub ziarenka z jednej laski wanilii)
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 100 g rodzynek
Ucieramy masło z cukrami, do uzyskania gładkiej puszystej masy. Następnie dalej ucierając dodajemy na zmianę po jednym żółtku i ser i ucieramy aż masa będzie jednolita. Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie mieszamy z masą serową. Dodajemy rodzynki (dobrze jest je wcześniej namoczyć we wrzątku) i mąkę ziemniaczaną. Wykładamy na podpieczony spód. Pieczemy ok 40-50 minut w 170 st. C aż ser będzie miał delikatnie złoty kolor.

Pianka:
  • 4 białka
  • 3 łyżki cukru
  • 4 łyżki wiórek kokosowych 
Ubijamy białka z cukrem na sztywną pianę i dodajemy wiórki kokosowe. Wykładamy na podpieczony ser i pieczemy jeszcze przez 10-20 minut.




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...