piątek, 13 kwietnia 2018

Kostka kajmakowo kokosowa




Moja córa rośnie, a ja zamiast mieć więcej czasu na blogowanie mam go jakby mniej, przepisów w kolejce czeka całe mnóstwo, wszystkie sfotografowane, ale zamiast usiąść do komputera wolę wyjść z moją Panienką na spacer, bo pogoda taka piękna. Obiecuję, poprawę, a dziś zapraszam Was na pyszny czekoladowy biszkopt, z masą kokosową, dwiema warstwami herbatników i masą kajmakową. Pyszne i efektowne ciasto w sam raz do weekendowej kawy, ale i na specjalne okazje także się sprawdzi.

Biszkopt:
  • 5 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki kakao
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy  z solą, a następnie wsypujemy partiami cukier i ubijamy do uzyskania gładkiej piany. Dodajemy żółtka i jeszcze chwilę miksujemy, a potem ostrożnie wsypujemy mąki, proszek i kakao. Wykładamy na blaszkę (moja ma wymiary 23,5 cm na 35,5 cm) wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok 30 minut w 170 st. C, a następnie studzimy.

Masa kokosowa:
  • 700 ml mleka
  • 1 masło
  • 150 g wiórek kokosowych
  • budyń śmietankowy
  • 3 łyżki cukru
 250 ml mleka zagotowujemy, zalewamy nim wiórki i odstawiamy do napęcznienia. Z pozostałego mleka i cukru gotujemy budyń, studzimy, następnie mieszamy z wiórkami. Miękkie masło ucieramy na puch i dodajemy do niego po łyżce budyniu z wiórkami cały czas ucierając.

Dodatkowo:
  • herbatniki kakaowe (ja kupuję ostatnio duże opakowania chyba 400 g)
  • masa kajmakowa 
  • czekolada mleczna
Biszkopt kroimy na pół (można go nasączyć np herbatą) wykładamy na niego połowę masy kokosowej, a na nią układamy warstwę herbatników, na herbatnikach smarujemy masę kajmakową i przykrywamy kolejną warstwą herbatników. Na herbatniki smarujemy pozostałą masę kokosową i przykrywamy ją drugą częścią biszkoptu i polewamy rozpuszczoną czekoladą. Smacznego




33 komentarze:

  1. Porywam kawałek do porannej kawusi tak pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. O rajuniu, wygląda bombowo, chociaż pewnie trzeba by po nim trochę pobiegać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warstewka karmelowa działa na zmyły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne to ciacho!
    Racja, lepiej korzystać z pięknej pogody niż siedzieć przy komputerze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Biszkopt kroimy na pół czyli mamy wymiar ciasta pomniejszony o dwa z jednego wymiaru czy przekrajamy wzdłuż po wysokości ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto rewelacja zarówno dla mnie jak i moich gości. Przepyszne! Nasączyłam herbatą z dodatkiem amaretto bo lubimy ciasta wilgotne. Przepis już poszedł dalej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis super,zaraz go wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy 450 ml to nie za dużo jak na 1 budyń? Czy jego konsystencja nie będzie za rzadka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, normalnie budyń jest przecież na 500 ml, jak się Pani boi to można dać mniej, ja robiłam tak jak podaję i wyszło ok

      Usuń
  9. Wygląda super. Skusiłam się i piekę. Biszkopt już siedzi w piekarniku, a budyń stygnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. a jeśli ciasto wychodzi tak cienkie że nie da się po prostu go przekroić?i co wtedy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można próbować je poskładać dodając np na wierch dodatkową warstwę herbatników, albo po prostu upiec jeszcze jeden placek :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Ciasto smakuje rewelacyjnie. Szczególnie na drugi dzień. Ja tylko zastąpiłam czekoladowe herbatniki zwykłymi. A biszkopt nasączyłam kawą z amaretto

      Usuń
  12. Robiłam jest pyszne tylko dałam jasne ciastka namovzone w alkoholu. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zawsze dodatkowy smaczek, pod warunkiem, że ciasta nie jedzą dzieci :)

      Usuń
  13. Dzis upieklam. Zastanawiam się dlaczego tyle mąki ziemniaczanej, biszkopt wyszedł twardy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo często piekę biszkopty z tak dużą ilością mąki ziemniaczanej, dzięki jej dodatkowi są bardziej "zwarte" ale nigdy nie wyszedł mi twardy

      Usuń
  14. Budyń duży? Z cukrem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy te wiórki kokosowe "wypija" to całe mleko? I na jak długo one muszą być nim zalane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinny wchłonąć, moje stały ok godziny

      Usuń
    2. Super, ślicznie dziękuję za tak szybką odpowiedź będę pewnie nie długo robić ;)

      Usuń
  16. Nie chcę pouczać ale czy tej mąki nie za dużo, na te 5 jajek? Piekę dość sporo ciast i tortów ale tyle mąki nie spotkałam w żadnym przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie za dużo, dzięki temu ciasto jest bardziej zwarte i ładnie się kroi, a potem elegancko wygląda

      Usuń
  17. Za dużo mąki jak na biszkopt z 5 jajek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie za dużo, dzięki temu ciasto jest bardziej zwarte i ładnie się kroi, a potem elegancko wygląda

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...