wtorek, 4 lutego 2020

Gryczotto z brukselką

 Gryczotto z bruskeslką

Dziś mam dla Was propozycję na szybki jednogarnkowy obiad, a jednocześnie kolejny sposób na odczarowanie nielubianej przez wiele osób brukselki. 

Składniki:
  • 1 średniej wielkości cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2 marchewki
  • 3/4 szklanki kaszy gryczanej
  • ok 20 brukselek
  • 50 g suszonych pomidorów (u mnie od Skworcu)
  • 3-4 łyżki pestek dyni
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie
  • olej do smażenia
  • opcjonalnie ok 3 szklanek bulionu (ja użyłam wody)
Cebulę i czosnek obieramy, siekamy i szklimy na oleju. Do zeszklonej cebuli dodajemy startą na dużych oczkach marchewkę i krótko przesmażamy, następnie wsypujemy kaszę i dodajemy umyte i przekrojone na pół brukselki oraz pokrojone w kostkę suszone pomidory. Krótko przesmażamy i wlewamy ok pół szklanki bulionu lub gorącej wody. Gdy kasza wchłonie płyn dolewamy znów jego niewielką i ilość. Robimy tak do momentu aż kasza będzie miękka. Doprawiamy całość solą, pieprzem i ziołami, wsypujemy pestki dyni i danie gotowe.


Gryczotto z bruskeslką

15 komentarzy:

  1. Kasza gryczana z brukselką musi pysznie smakować!
    Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Chętnie skorzystam z tej inspiracji zwłaszcza że nigdy nie mam pomysłu na danie z brukselką

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bajer niesamowita nazwa i wszystkie kochane mi smaki poza brukselką będę musiała odczarować brukselkę Pozdrawiam serdecznie Kasia Franiszyn Luciano

    OdpowiedzUsuń
  4. Brukselki z kaszą nie jadłam. Pewnie dużo straciłam ;) Obiecuję, ze nadrobię to!

    OdpowiedzUsuń
  5. Znów u Ciebie gości wyśmienity przepis! Jestem niesamowicie zaskoczona! Z chęcią wypróbuję! Pozdrawiam!🙂

    OdpowiedzUsuń
  6. jutro zrobię na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. och, jak ja lubię brukselkę! :) moim zdaniem jest dość niedocenona w naszych kuchniach, dlatego świetnie, że takie pyszne zimowe kaszotto u Ciebie :) z suszonymi pomidorami z pewnością wybornie smakuje, uwiebiam gryczana z pomidorami ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiola Korzeniowska6 lutego 2020 07:32

    Przyznam szczerze, że nie lubię brukselki... Albo nie jadłam dobrze zrobionej - bo tak też może być. Spróbuję kiedyś kupić i zrobić z Twojego przepisu, bo wygląda obłędnie ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo oryginalny pomysł, a ja zastanawiałam się ostatnio jak jeszcze przyrządzić brukselkę :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak niewiele osób, ja kocham brukselkę i z chęcią spróbuję tego połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Te nazwy to mnie rozbrajają. Kiedyś tego nie było. Brukselka nie jest akurat moim faworytem

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz jadłam gryczotto. Bardzo dobre. Na samo słowo kaszotto czy gryczotto robiłam zdziwioną minę. Spróbowałam i nie mogę się najeść. Pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam brukselkę. To danie wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę wypróbować, uwielbiam te smaki

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny pomysł na brukselkę, na pewno smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...