piątek, 13 sierpnia 2021

Kruche ciasto z wiśniami i kaszą manną

 Kruche ciasto z wiśniami i kaszą manną

 Ja już przebieram nogami na myśl o urlopie, mam zamiar odpocząć od pracy i zrobić sobie przerwę od blogowania, choć jak znam życie to wpadną jakieś nowe przepisy i zdjęcia, ale publikowanie zostawię sobie na później. A teraz zapraszam na pyszne kruche ciasto z pianką z kaszy manny i dodatkiem soczystych wiśni.


Ciemne ciasto:

  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 1  szklanka cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki kakao
  • 250 g masła lub margaryny
  • 5 żółtek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Masło z cukrem ucieramy na najwyższych obrotach miksera na puszystą masę i pojedynczo dodajemy żółtka. Następnie mieszamy ze sobą wszystkie sypkie składniki i dalej miksując dodajemy  po 1 łyżce do masy. Gotowe ciasto (trochę przypomina kruszonkę, ale nie trzeba już zagniatać go na gładko) dzielimy na 2 części, 1 chowamy do zamrażalnika, drugą na co najmniej 30 minut do lodówki. Następnie część ciasta z lodówki wykładamy na blachę (23x33 cm) wyłożoną papierem do pieczenia.


Masa z kaszy manny:

  • 5 białek
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 l gęstej, kwaśnej śmietany
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 12 dag kaszki manny
  • 1/2 kg wiśni
  • szczypta soli ciasto kruche z truskawkami, ciasto z truskawkami, ciasto z truskawkami i kasza manna, czekoladowe ciasto z truskawkami, kasza manna, truskawki, Z owocami,

Ubijamy białka z solą na sztywno, pod koniec partiami dosypujemy cukier. Pianę mieszamy ze śmietaną, a następnie dodajemy budyń i kaszę. Taką masę wykładamy na brązowe ciasto znajdujące się w blaszce, na wierzch wykładamy wiśnie, a na wiśnie ścieramy drugą część ciasta, wyjętą z zamrażalnika. Pieczemy ok 45 minut w 180 st. C
Smacznego

Kruche ciasto z wiśniami i kaszą manną

Kruche ciasto z wiśniami i kaszą manną





 

14 komentarzy:

  1. Wygląda smacznie, chętnie skusiłabym się na kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste i pyszne, robiłam podobne ale z czereśnią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, że ciasta z kaszą manną są pyszne. Jeszcze nigdy nie piekłam takiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowicie wygląda. Ja robię piernik z kaszą manną. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pychota. Ja lubię każde ciasto z wiśniami. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie jadłam ciast. Takie kruche z owocami do mnie przemawia :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę musiała kupić wiśnie :D Uwielbiam takie ciacha

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ulubione składniki: wiśnia i kakao. Ciasto wydaje się proste, jednak nie wiem czy wyjdzie mi takie samo

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszne ciasto! Dziękuję serdecznie za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy wersja bez kakao jest możliwa? Ktoś próbował?

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne połączenie, z chęcią spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba mija mama kiedyś takie piekła. Będę musiała spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Musi być pyszne. Nie pamiętam kiedy ostatni raz piekłam ciasto.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...