wtorek, 12 marca 2024

Mazurek bez pieczenia

 Mazurek bez pieczenia

Dziś zapraszam na mazurek bez pieczenia. Próbowaliście już takiego? Bo ja przyznam, że robiłam tak pierwszy raz ale na pewno nie ostatni, bo jego przygotowanie zajmuje dosłownie kilka chwil a jest po prostu przepyszny. Słone krakersy doskonale komponują się z kremem grysikowym z dodatkiem pistacji oraz słodką warstwą kajmaku.


Składniki:
  • 1 opakowanie krakersów
  • 300 ml mleka
  • 3 łyżki kaszy manny
  • 2 łyżki cukru
  • 100 g masła
  • ok 100 g pistacji
  • 400 g masy kajmakowej

Mleko zagotowujemy z cukrem do wrzącego wsypujemy kaszę i gotujemy ok 5 minut do zgęstnienia. Do gorącego dodajemy masło i mieszamy do momentu aż się rozpuści. Wtedy dodajemy posiekane pistacje i ponownie mieszamy.
Na blaszce (moja miała wymiar 18x28 cm) układamy warstwę krakersów, na krakersach rozprowadzamy krem grysikowy i przykrywamy drugą warstwą krakersów na których rozsmarowujemy masę kajmakową i dekorujemy w dowolny sposób. Ja wykorzystałam posiekane pistacje oraz mini krakersy
 
Mazurek bez pieczenia
Mazurek bez pieczenia
Mazurek bez pieczenia

1 komentarz:

  1. Już coś podobnego jadłam, właśnie szukam z kaszą manną przepisów.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...