czwartek, 23 kwietnia 2020

Kawa. Instrukcja obsługi najpopularniejszego napoju na świecie Ika Graboń

Kawa. Instrukcja obsługi najpopularniejszego napoju na świecie Ika Graboń


Dziś chciałam Wam polecić genialną książkę dla wszystkich miłośników kawy. "Kawa. Instrukcja obsługi najpopularniejszego napoju na świecie Ika Graboń"  ta pozycja odkrywa wiele kawowych tajemnic i wiele ciekawostek mimo sporej dawki informacji czyta się ją całkiem lekko.  Ja kawowym ekspertem nie jestem, mimo, że nie wyobrażam sobie dnia bez dużej czarnej, ale zaskoczyło mnie bardzo jak mało wiem o moim ulubionym napoju.
W książce znajdziemy informacje sposobach jej uprawy, palenia, przyrządzania i ostatecznie o tym co wpływa na jej smak. Autorka przeplata informacje, rozmowy z ekspertami ze świata kawy z opowieściami z własnego życia, dzięki czemu nie czyta się nudnego podręcznika tylko przyjemną opowieść. Po lekturze przekonacie się, że kawa to nie tylko szybki sposób na obudzenie się ale przede wszystkim smak, aromat, struktura i przede wszystkim ogromna pasja.
Muszę przyznać, że autorka tak jak zapowiedziała faktycznie uczy krok po kroku, jak rozpoznawać dobrej gatunkowo kawy oraz jak przygotowywać kawę przy pomocy różnych technik.
Wspomnę jeszcze, że książka jest przepięknie wydana, twarda oprawa, eleganckie zdjęcia, tabele i wykresy nadaje jej wyjątkowości i sprawia, że idealnie nadaje się na prezent dla miłośników kawy.
Ta lektura to czysta przyjemność i z taką samą przyjemnością ją polecam. 

Dla mnie to była czysta przyjemność dowiedzieć się kilkunastu nowych rzeczy o systemie parzenia, jakości ziaren oraz możliwościach jakie daje kawa, ten poradnik zdecydowanie zmienił mój sposób patrzenia na kawę, dlatego i Wam polecam go gorąco. 


1 komentarz:

  1. Dla mnie kawa to jeden z najważniejszych codziennych rytuałów. Z chęcią bym się dowiedziała nieco więcej o tym napoju!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...