piątek, 9 października 2020

Kobieta w lustrze Eric-Emmanuel Schmitt

 Kobieta w lustrze Eric-Emmanuel Schmitt

Kiedy przeglądając nowości wydawnicze w księgarni Taniaksiążka.pl natknęłam się na Kobietę w lustrze Erica-Emmanuela Schmitta wiedziałam, że muszę ją mieć. W książkach Shmitta zaczytywałam się kilka lat temu i teraz z przyjemnością wróciłam do tego autora bo w swoich powieściach przekazuje on wiele życiowej mądrości i skłania do refleksji. 

Kobieta w lustrze to historie trzech kobiet, które z pozoru dzieli wszystko.  Pierwsza z nich to młodziutka Anne z XVI-wiecznej Brugii zafascynowana światem przyrody i religią. Gdy zagłębiamy się w jej życie przekonujemy się, że przypomina ono żywot świętej. Anne pragnie od życia czegoś więcej niż tylko zostać przykładną żoną i matką i całe życie sztywnie przestrzegać zasad i panujących norm.

Druga bohaterka to Hanna von Waldberg, pozornie szczęśliwa, zamożna arystokratka żyjąca z przełomu XIX i XX wieku. Jednak różni się ona zdecydowanie od zamożnej społeczności pośród, której przyszło jej żyć. Podobnie jak jej poprzedniczka Hanna nie ma ochoty zostać żoną i matką pragnie natomiast zajmować się psychoanalizą i iść w ślady słynnych naukowców.

Trzecia z kobiet to współczesna gwiazda Hollywood Anna Lee jednak mimo kariery, sławy i bogactwa kobieta nie czuje się spełniona, a wręcz przeciwnie - marzy o czymś innym, większym.

Jak widać te kobiety bardzo wiele różni, ale łączy je stosunek do świata, to, że postrzegają to coś więcej, że nie chcą się wpasować w utarte schematy, że  nieustanie poszukują siebie. Autor zatroszczył się o to by ich historie w sprytny sposób zazębiły się. Wszystkie odnajdują w sobie siłę i odwagę do odnalezienia drogi do siebie samych. Są niezrozumiane, krytykowane, a często potępiane. Ale jednocześnie są uwielbiane i podziwiane.

Dla mnie to była bardzo fascynująca i mądra lektura po części dlatego, że w bohaterkach można odnaleźć wiele cech, wiele rozterek i wątpliwości, z którymi będzie się identyfikować każda współczesna kobieta. To pozycja, która skłania do przemyślenia, zerknięcia w swoje lustro.

To zdecydowanie nie była książka po którą sięgnęłam i nie mogłam się od niej oderwać przez kilka następnych wieczorów. Tą pozycję czytałam pomału, poznając bohaterki i zagłębiając się w jej treści, dając się uwieść słowu autora i z przyjemnością poświęciłam jej swój cenny czas rozkoszując się lekturą. Kiedy już zakończyłam czytanie jeszcze przez kilka dni wracałam myślami do tej książki i Wam polecam ją gorąco na długie jesienne wieczory. 

Tą i inne bestselery znajdziecie w księgarni TaniaKsiążka.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...