środa, 7 lipca 2021

Ziemia podnieś klapkę - recenzja

 

Dziś mam coś dla najmłodszych czytelników, Ziemia. Podnieś klapkę to książka, którą wypatrzyłam w księgarni internetowej Taniaksiążka.pl dla mojej córki jednak okazało się, że prawie czterolatka jest za mała, by zrozumieć wszystkie podane w niej informacje, także książka poczeka sobie pewnie jeszcze z rok aby wszystko było dla niej jasne. Oczywiście nowa książka wzbudziła jej zainteresowanie i ochoczo zabrała się do przeglądania i odkrywania co takiego znajduje się pod klapkami ale myślę, że podana wiedza będzie łatwiej przyswajalna dla pięciolatków i zaciekawi także starsze dzieci, ja sama dowiedziałam się kilku rzeczy których nie wiedziałam.

Osobiście jestem nią zachwycona, pięknie i solidnie wydana, bogato ilustrowana i do tego pełna przydatnych informacji. Klapki zachęcają do odkrywania ciekawych informacji o Ziemi i jej mieszkańcach, a do tego są dość grube także nie łatwo nie ulegną uszkodzeniu, jak to dość często zdarza się w przypadku tego typu książeczek.


Publikacja w obrazowy sposób pokazuje różne środowiska życia zwierząt i roślin, np. las tropikalny, pustynię, sawannę, morze czy bieguny. Znajdziemy w niej informacje o układzie słonecznym oraz poznanym budowę wnętrza ziemi. To istna kopalnia ciekawostek przyrodniczych, które każdy człowiek powinien znać. 

W książce znajdziemy odpowiedzi na wiele pytań, m.in. Dlaczego Ziemia została nazwana „błękitną planetą”? Jak pingwiny chronią przed zamarznięciem zniesione jaja? Czym są pustynne róże? Po co słoniowi wielkie uszy? Jaka jest różnica pomiędzy nosorożcem białym a czarnym? W jakim celu leniwce raz w tygodniu schodzą z pni drzew na ziemię?  I wiele innych.

Ciekawskie dzieci bardzo chętnie podnoszą klapki, których jest blisko 60, a pod nimi odkryją zaskakujące fakty o otaczającym nas świecie. Taka forma nauki przez zabawę zawsze się świetnie sprawdza i dostarcza wiele radości.

Jako, że książek nigdy za wiele dlatego polecam ją gorąco waszym pociechom. To pozycja idealna na prezent. 

Po więcej ciekawych książek dla dzieci zaglądajcie do księgarni intrenetowej Taniaksiążka.pl




 

3 komentarze:

  1. Nim się rozejrzysz zaraz córa wszystko zrozumie z tej książki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś zamawiałam książki z polecanej przez Ciebie księgarni. Mają fajne ceny i rozbudowany asortyment!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszelkie "klapki" w książkach to u nas największy hit :) Bardzo fajna książka, moja trzylatka lubi słuchać o zwierzętach i roślinach. Interesują ją również inne narodowości, więc podczas czytania można przy okazji trochę poopowiadać i porozmawiać z dzieckiem. Samo czytanie u nas kompletnie się nie sprawdza. Ja każdy akapit omawiam, tak aby przekazać maluchowi możliwie najwięcej. Wiadomym jest, że wielu rzeczy nie jest w stanie jeszcze zrozumieć i zapamiętać, ale myślę, że będzie szło nam coraz lepiej.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...