piątek, 2 lipca 2021

Proste ciasto z owocami

 Proste ciasto z owocami

Na blogu jest już kilka jeśli nie kilkanaście ciast z owocami (maślankowe, błyskawiczne, kruche ), a dziś chciałam Wam zaprosić na kolejne mięciutkie, leciutkie, a do tego po prostu pyszne ciasto z owocami i kruszonką. Ja dodałam jagody kamaczackie, ale można do niego dodać dowolne sezonowe owoce - truskawki, maliny, śliwki, borówki, jabłka czy porzeczki i za każdym razem będzie pyszne. Jego przygotowanie zajmuje dosłownie kilka chwil, więc będzie idealne gdy najdzie Was ochota na "coś" słodkiego.

 Składniki (na blaszkę 23x33 cm):

  • 6 jaj
  • 3/4 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 szklanki jagód
Kruszonka:
  • 100 g masła
  • 6 łyżek mąki
  • 4 łyżki cukru


Proponuję na początek przygotować kruszonkę - mieszamy mąkę z cukrem i dodajemy zimne pokrojone masło, a następnie całość wyrabiamy ręcznie aż do uzyskania małych grudek. Tak przygotowaną kruszonkę odstawiamy do lodówki.
Jaja ubijamy z cukrem na najwyższych obrotach miksera przez ok 10 minut, aż powstanie jasna, puszysta masa. Następnie zmniejszamy obroty, dodajemy olej, a następnie mąkę oraz proszek do pieczenia. Całość krótko miksujemy tylko do połączenia składników. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy na nią ciasto, a na wierzchu układamy owoce i posypujemy wszystko kruszonką. Pieczemy w 170 st. C przez ok 40 minut do tzw. suchego patyczka. 




Proste ciasto z owocami
Proste ciasto z owocami

2 komentarze:

  1. W gorące dni, nie mam ochoty na bardziej skomplikowane ciasta i wielogodzine pieczenie. Z drugiej strony lubię na drugie śniadanie zjeść sobie coś słodszego do kawki. Tak wiec wybieram zwykle proste przepisy na ciasta z owocami. Które jestem w stanie zrobić w jedno popołudnie.

    Ciasto jest mi znane, aczkolwiek robiłam je z nieco zmodyfikowanego przepisu. Postaram się je jednak na dniach przygotować, szczególnie, że prezentuje się apetycznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...