poniedziałek, 13 marca 2023

Orszak śmierci. Bieszczadzkie demony Emilia Szelest

 #recenzja w ramach współpracy z księgarnią TaniaKsiazka.pl

Orszak śmierci. Bieszczadzkie demony Emilia Szelest

 Czasem potrzebuję odskoczni, od poważnych skłaniających do refleksji i bardziej ambitnych książek, dlatego zaintrygowana opisem zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl Orszak śmierci. Bieszczadzkie demony Emilii Szelest.  Jest to połączenie thrillera i romansu, którego akcja rozgrywa się w Bieszczadach, a że od jakiegoś czasu mam ochotę się tam wybrać i pochodzić po połoninach, to tym bardziej ochoczo sięgnęłam po tą lekturę i dałam się jej porwać na całego do tego stopnia, że dosłownie pochłonęłam ją przez weekend. I wcale w lekturze nie przeszkadzało mi to, że jest to kolejny, ostatni tom trylogii, bo autorka pokrótce wyjaśnia i przypomina najważniejsze wątki, tak że czytelnik wie o co chodzi.

Główni bohaterowie to Magda Jaskólska to młoda prokurator, która dopiero rozpoczyna karierę i odrazu zostaje rzucona na głęboką wodę, otrzymuje sprawę, która została przez innych spisana na straty. Jeszcze na dobre nie zakończyła się jedna trudna sprawa, kiedy zostaje zamordowana i pogrzebana w lesie zgodnie z dawnym obrzędem wampirycznego pochówku lokalna dziennikarka, także kobieta ma pełne ręce roboty.

Magdę wspiera Damian, były policjant, który uciekł w Bieszczady przed swoją przytłaczającą przeszłością. Para ma się ku sobie, chociaż oboje z powodu różnych traum bronią się przed tym uczuciem i starają się nie przywiązywać, to jednak uczucie jest silniejsze. 

Dzieje się w tej niepozornej książeczce, dużo, szybko i bardzo dynamicznie, co nie ukrywam, bardzo mi się to spodobało. Autorka nie owija w bawełnę i nie stawia na ilość słów, ale na jakość treści, dbając przy tym by czytelnik do końca nie wiedział kto stoi za produkcją szkodliwych substancji oraz zabójstwem dziennikarki. W tej historii zagadka goni zagadkę. 

Było to moje pierwsze spotkanie z autorką, ale z pewnością nie ostatnie, bo bardzo spodobał mi się jest styl pisania. 

Niezwykle przypadło mi do gustu takie połączenie kryminału z romansem. Malownicza bieszczadzka sceneria, bardzo charakterni bohaterowie, tajemnice, zagadki, a wszystko doprawione szczyptą erotyzmu sprawia, że trudno odłożyć lekturę na później. Zatem jeśli szukacie porywającej, trzymającej w napięciu lektury z trudnym do przewidzenia zakończeniem to polecam bardzo.

Więcej emocjonujących romansów znajdziecie w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...