środa, 15 czerwca 2022

Najprostszy sernik na zimno z truskawkami

Najprostszy sernik na zimno z truskawkami

Pyszny sernik na zimno tylko z 4 składników, jego przygotowanie zajmuje dosłownie kilka chwil, niestety później trzeba kilka godzin poczekać żeby stężał i to największy jego minus. Ja przygotowałam go w silikonowej formie do babki (do kupienia tutaj) dzięki czemu prezentuje się tak pięknie, Wy możecie go zrobić w tortownicy lub blaszce i dodatkowo dołożyć na spód warstwę biszkoptów lub herbatników. 

Jest leciutki, orzeźwiający i mocno truskawkowy wprost idealny na letnie dni, bez zbędnego rozpisywania się zapraszam na przepis.

Składniki:

  • 1 kg sera twarogowego (użyłam z wiaderka)
  • 2 łyżki cukru pudru (możecie dodać więcej jeśli lubicie bardzo słodkie desery)
  • 500 g truskawek
  • 4 łyżki żelatyny

Truskawki myjemy, pozbawiamy szypułek i blendujemy na gładką masę. Żelatynę zalewamy 1/2 szklanki zimnej wody, odstawiamy na kilka minut do napęcznienia i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Ser mieszamy z cukrem i truskawkami (ja zrobiłam to blenderem). Do żelatyny dodajemy 2- 3 łyżki masy serowej i mieszamy, a następnie wlewamy wszystko do sera i mieszamy. Gotową masę wykładamy do formy silikonowej lub tortownicy (o średnicy 22 cm), wyrównujemy i odstawiamy do lodówki na kilka godzin. 









1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...