wtorek, 28 czerwca 2022

Najlepsze ciasto z owocami i kruszonką

 

Mięciutkie, puszyste i po prostu pyszne, a do tego do jego składniki wystarczy wymieszać i włożyć do piekarnika. Czyż to nie jest ciasto idealne. Ja robiłam je z truskawkami, ale doskonale sprawdzą się jagody, borówki, maliny, porzeczki, czy jabłka, a ze śliwkami to dopiero będzie przepyszne. 

Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  •  2 łyżeczki cukru z wanilią
  • 1 szklanka maślanki
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3 jajka

Kruszonka:

  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru
  • 50 g masła
  • i ok 2 szklanek owoców 

W jednej misce mieszamy mąkę, cukier, proszek do pieczenia i cukier z wanilią, a w drugiej maślankę, olej i jajka. Następnie do mokrych składników dodajemy  suche i mieszamy łyżką tylko do momentu aż się połączą. 

Przygotowujemy kruszonkę: mąkę, cukier oraz pokrojone na małe kawałeczki masło przekładamy do miski i rozcieramy palcami aż powstaną drobne okruszki ciasta.

Ciasto wykładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Ja upiekłam je w keksówce, ale może być także tortownica, lub blaszka o wymiarach 20x30 cm. Na wierzch dajemy owoce i posypujemy kruszonką

 Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i pieczemy 50 minut


 

Ciągle robię zdjęcia na blacie kuchennym, ale już niedługo w naszym salonie powinien pojawić się piękny dębowy stół, którego blat wykonał dla nas znajomy stolarz. Teraz jeszcze pozostało zamówić nogi, po przejrzeniu miliona zdjęć zdecydowałam się na tak modne metalowe, czarne i już nie mogę się doczekać kiedy w końcu wyrzucę ten, który mam obecnie, a przy okazji zyskam nowe miejsce do robienia zdjęć na bloga. Ciekawa jestem jakie Wy macie stoły do kuchni i salonu?  Wolicie nowoczesne loftowe, czy raczej tradycyjne?

9 komentarzy:

  1. Świetny, prosty przepis. Chyba nie tylko z truskawkami spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta. Dawno nie piekłam w sumie

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha, nabrałam ochoty na to ciacho. U mnie stół dębowy, jasny, skandynawski ze skośnymi nogami :) do tego pasujące drewniane krzesła ze skośnymi nóżkami. Kocham ten zestaw wygląda pięknie i lekko, stoi w salonie, polecam polskie firmy;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Poprawka, nie wiem czemu wyżej wpisało mnie jako Anonima :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy można użyć kefiru lub jogurt?

    OdpowiedzUsuń
  6. Radziłabym jednak zrobić z maślanką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można użyć mrożonych owoców?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...