czwartek, 9 czerwca 2022

Opowiedz mi swoją historię Katarzyna Janus

 #współpraca

Opowiedz mi swoją historię Katarzyna Janus

Są autorzy po których książki sięgam pewna, że czekam mnie ciekawa i wciągająca lektura. Tak jest np. z Katarzyną Janus, której najnowszą powieść Opowiedz mi swoją historię zamówiłam w księgarni internetowej Taniaksiążka.pl i już po pierwszych stronach dosłownie zatraciłam się w tej historii. 

Bohaterki są dwie  Matylda psycholog kliniczna, której cały ułożony świat nagle się wali - dowiaduje się, że nie jest córką mężczyzny, którego uważała za ojca, a dodatkowo mąż zostawia ją dla innej kobiety. I Natalia, która nie miała łatwego dzieciństwa w domu, gdzie ojciec alkoholik terroryzował jej matkę oraz rodzeństwo. Wydawać, by się mogło, że dziewczyna już swoje wycierpiała i w końcu będzie mogła żyć spokojnie u boku ukochanego i wychowując bliźnięta, których przyjścia na świat się spodziewa, jednak jej ukochany ginie w wypadku. Kobiety spotykają się na szpitalnym oddziale. 

Autorka nie oszczędza swoich bohaterek, w pewnym momencie zastanawiałam się co je jeszcze złego może spotkać i jak wiele są w stanie udźwignąć? Trudna to historia, poruszająca wiele niełatwych tematów takich jak zdrada, śmierć, depresja, alkoholizm i przemoc, ale za to napisana pięknym i lekkim językiem, wzruszająca i motywująca. Fantastycznie opisane emocje, poruszają i sprawiają, że czytelnik przeżywa wszystko razem z bohaterami i nie raz kręci się łezka w oku.

Ta historia uświadamia, że nie ma takich sytuacji i takich przeciwieństw losu, których człowiek nie jest w stanie znieść, a po każdej nawet najczarniejszej nocy w końcu przychodzi dzień i pojawia się słońce. Fantastycznie jeśli tak jak Natalia w trudnej sytuacji możemy znaleźć wsparcie w najbliższych, bo ono jest nieocenione, ale postać Matyldy udowadnia, że nawet jeśli z jakiegoś powodu tych bliskich przy nas zabrakło to zawsze znajdzie się ktoś kto poda pomocną dłoń. 

Po lekturze uświadomiłam sobie, że tak naprawdę moje problemy nie są problemami wobec dramatów, jakie spotykają innych, chociażby Natalię i Matyldę. 

Jeśli szukacie jakiejś ciekawej książki, która zapewni Wam mnóstwo emocji to sięgnijcie koniecznie po "Opowiedz mi swoją historię".

Więcej ciekawych książek dla kobiet znajdziecie w księgarni internetowej Taniaksiążka.pl

 





2 komentarze:

  1. Z ciekawością wezmę się za czytanie. Książka trafi w mój gust

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o niej. Chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...