poniedziałek, 10 maja 2021

Sałtaka z torelini i suszonymi pomidorami

 Sałtaka z torelini i suszonymi pomidorami

Nie wiem dlaczego dopiero niedawno spróbowałam tortellini, a jak spróbowałam to się w nim zakochałam i teraz gości w naszej kuchni dość często, podobnie jak ta pyszna sałatka, do której potrzeba tylko kilku prostych składników. O jej smaku decyduje wspomniane tortellini i pyszne pomidory marki Ponti suszone w promieniach sycylijskiego słońca, które przywodzą smakiem na myśl gorące lato. 

Składniki:

  • 1 opakowanie tortellini (użyłam serowego)
  • 1 opakowanie miksu sałat z rukolą
  • pół słoika suszonych pomidorów Ponti
  • garść zielonych oliwek
  • średniej wielkości fioletowa cebula
  • garść pestek słonecznika

Sos:

  • 4  łyżki oleju lnianego (może być oliwa z oliwek)
  • 1 czubata łyżka miodu
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 łyżka octu z białego wina
  • sól, pieprz.

Tortellini gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Sałatę myjemy i przekładamy do miski, dodajemy posiekaną cebulę, pokrojone pomidory i oliwki. Słonecznik podprażamy na suchej patelni. Wszystkie składniki sosu mieszamy ze sobą, polewamy sałatkę, mieszamy i gotowe. 

Sałtaka z torelini i suszonymi pomidorami

Sałtaka z torelini i suszonymi pomidorami


2 komentarze:

  1. Uwielbiam tortellini w różnych smakach. Smakowita sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boska sałatka! Miałam przyjemność wczoraj spróbować i myślę, że na dłużej u mnie zagości:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...