poniedziałek, 31 maja 2021

Odnaleziona Magda Stachula

Odnaleziona Magdalena Stachula

Ciekawa jestem czy ktoś z Was jeszcze pamięta jak równo 2 lata temu emocjonowałam się po lekturze Oszukanej i zachwalałam Wam ją? Nawet nie wiecie jak bardzo się ucieszyłam, gdy w księgarni internetowej Taniaksiążka.pl zobaczyłam Odnalezioną Magdy Stachuli, która jest niczym innym jak kontynuacją Oszukanej. Po prostu musiałam mieć tą książkę i dowiedzieć się jaki los spotkał Lenę po ucieczce. Czy udało się jej bezpiecznie ukryć i zacząć nowe spokojne życie? 

Z mojego doświadczenia radzę Wam jeśli macie ochotę sięgnąć po tę serię, by czytać ją w kolejności. Tak aby nie umknęły Wam żadne istotne są wydarzenia, które rzutują na kolejną część i naprawdę ułatwiają zrozumienie całej historii.

Lena ukryła się w Kopenhadze i opiekuje się pewną bardzo sympatyczną staruszką. Gdy wydaje się, że wreszcie może być bezpieczna zaczyna odnosić wrażenie, że jest obserwowana. I nie myli się, bo w Danii pojawiają się Emil, jej krakowski współlokator, który podjął pracę w kopenhaskim szpitalu. A niedługo później na trop dziewczyny wpada jej były partner, Nikodem, a zaraz za nim przybywa jego nadopiekuńcza mamusia, która zrobi wszystko by usunąć Lenę z życia ukochanego syneczka. 

Powieść rozpoczyna się dość mocno - od potrącenia młodej rowerzystki, ale na wyjaśnienie kim jest ta kobieta i jaki ma związek z Leną przyjdzie czytelnikom czekać do niemal do samego końca. Jest zbrodnia, ale ofiara przez wiele kartek książki pozostaje nieznana podobnie jak motyw i zabójca.

Kilku ciekawych bohaterów, dość wartka akcja sprawiają że książkę pochłania się dosłownie w kilka godzin. do tego jeszcze niezwykle klimatyczna, deszczowa Kopenhaga i wplecione wątki historyczne. Autorka stosuje też bardzo ciekawy zabieg - prowadzi narrację z punktu widzenia 4 osób, co pozwala poznać  lepiej motywację poszczególnych  bohaterów. Moim zdaniem to bardzo dobre posunięcie.

Cała historia jest ciekawa, zakończenie zaskakuje, ale powiem szczerze że choć w lekturę wciągnęłam się niesamowicie to zabrakło mi w niej tych emocji, które towarzyszyły lekturze Oszukanej. Jak dla mnie troszkę zbyt dużo  nienaturalnych zbiegów okoliczności w całej tej historii, ale to takie moje subiektywne zdanie. 

Podsumowując w tej książce znajdziecie wszystko, co  powinien mieć dobry thriller: emocje, zwroty akcji, napięcie i zaskakujące zakończenie, także sięgajcie śmiało i koniecznie dajcie znać jak się Wam podobało.

Po więcej thrillerów zapraszam do księgarni internetowej Taniaksiążka.pl




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...