czwartek, 9 marca 2023

Krówka miodowa

 #współpraca barterowa z Tree Nuts

 Krówka miodowa

Krówka to nic innego jak mięciutkie, a jednocześnie lekko kruche miodowe blaty ciasta przełożone aksamitnym kremem budyniowym. Całość wieńczy warstwa masy kajmakowej obficie posypana posiekanymi orzechami laskowymi. Na blogu znajdziecie już jedną wersję "krówki" na bardzo kruchym cieście z bitą śmietaną, ta jest zupełnie inna, ale powiem Wam, że obie są przepyszne.

Do przygotowania tego ciasta skłoniła mnie współpraca z firmą Tree Nuts oferującą orzechy laskowe z polskich sadów. W ich ofercie znajdziemy nie tylko całe prażone orzechy laskowe ale również orzechy kruszone (które wykorzystałam w cieście), mąkę i olej z prażonych orzechów laskowych oraz przepyszne pasty, które świetnie nadają się jako dodatek do gofrów, naleśników, czy innych deserów. Mi szczególnie przypadła do gustu pasta z dodatkiem ksylitolu i kakao, która jest doskonałą, zdrową alternatywą dla sklepowej nutelli. 

Jeśli mielibyście ochotę spróbować tych orzechowych pyszności to mam dla Was specjalny kod rabatowy 10% na cały koszyk w sklepie Tree nuts. Wystarczy, że w koszyku wpiszecie "Cynamonowe_szczęście".

 

Jak zwykle się rozpisałam, ale już przechodzę do przepisu.

Ciasto (na blaszkę 23x33 cm):

  • 500 g mąki pszennej
  • 250 g masła lub margaryny
  • ½ szklanki cukru (100 g)
  • 2 jajka
  • 2 płaskie łyżeczki sody
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 2 łyżki wody
Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto, następnie dzielimy na trzy równe części. Każdą rozwałkowujemy na papierze do pieczenia na wielkość blaszki (ok 23x33cm) I pieczemy na złoty kolor, ok 20 minut w 170 st. C. Upieczone placki studzimy. 

Krem budyniowy:
  • 550 ml mleka
  • 1/2 szklanki cukru (100 g)
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego bez cukru (ok. 40 g)
  • 1 łyżka mąki pszennej (ok 15 g)
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej (ok. 15 g)
  • 200 g masła
Dodatkowo:
  • ok 300 g siekanych orzechów laskowych (użyłam tych od Tree Nuts)
  • 1 puszka masy kajmakowej (ok 400-500 g)
3/4 mleka zagotowujemy z cukrem. W pozostałym mleku mieszamy obie mąki i proszek budyniowy. Wlewamy je na gotujące mleko i cały czas mieszając gotujemy chwilę do zgęstnienia. Budyń studzimy. Miękkie masło ucieramy na puch (ok 10 minut na najwyższych obrotach miksera), a następnie dodajemy do niego po łyżce budyniu i ucieramy do momentu uzyskania gładkiej jednolitej masy.
 
Złożenie ciasta:
Na jeden z placków wykładamy połowę kremu, przykrywamy drugim plackiem i rozsmarowujemy pozostały krem. Przykrywamy trzecim plackiem, na nim rozsmarowujemy masę kajmakową, którą posypujemy obficie posiekanymi orzechami. Wstawiamy do lodówki na kilka godzin. 
 

Krówka miodowa

Krówka miodowa

1 komentarz:

  1. W przekroju ciasto wyglada przepięknie. I jestem pewna, ze tak samo smacznie smakuje :) W najbliższy weekend czeka mnie spora impreza rodzinna i zastanawiałam się nad tym jakie ciasto przygotować. Postaram się upiec własnie taką krówkę ;) Szczegolnie, że mam większość składników u siebie w domu.

    Jeśli szukacie innych prostych przepisów na słodkości, polecam zajrzeć sobie na stronę:
    https://kulinarnypodryw.pl/

    Jest spory wybór ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...