wtorek, 17 lutego 2015

Puszyste razowe placuszki z pomarańczą

Były placki z jabłkami, gruszkami, bananem, ale z pomarańczą jeszcze nie. Pokombinowałam trochę z rana i wyszło bardzo smacznie i delikatnie. Zrobienie placuszków zajmuje dłuższą chwilę, ale dla ich smaku i lekkości naprawdę warto. Zapraszam Was na mój całkiem udany eksperyment z serii zdrowe, dietetyczne śniadania.


placuszki pomarańczoweSkładniki:
  • 2 jaja
  • 1 łyżka roztopionego masła
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista)
  • 1 łyżka otrębów (użyłam orkiszowych)
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta cynamonu
  • pomarańcza
  • opcjonalnie cukier, miód lub inne słodzidło (ja nie używam)
  • rodzynki i jogurt naturalny do dekoracji
Oddzielamy białka od żółtek. Z białek ubijamy sztywną pianę. Żółtka miksujemy chwilę z jogurtem i ostudzonym masłem. Dodajemy ostrożnie do piany z białek i jeszcze chwilę miksujemy. Do tej masy wsypujemy mąkę, siemię, otręby, proszek do pieczenia, cynamon i ostrożnie mieszamy łyżką. Pomarańczę należy starannie wyszorować, skórkę ścieramy i dodajemy do naszej "masy" ostrożnie mieszając. Resztę pomarańczy obieramy, starannie pozbawiając wszelkich błonek i kroimy w plastry. Na rozgrzaną patelnię nakładamy po łyżce masy, na nią układamy plaster pomarańczy i smażymy do zrumienienia, przekręcamy i jeszcze chwilę smażymy z drugiej strony. Wykładamy na talerz, ja dodatkowo polałam placuszki jogurtem naturalnym i posypałam rodzynkami.



placuszki pomarańczowe 1

placuszki pomarańczowe 4   placuszki pomarańczowe 5

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...