poniedziałek, 4 maja 2015

Budyniowy sernik na zimno z truskawkami na owsianym spodzie

Nie wiem jakim cudem w moim zamrażalniku uchowało się jeszcze trochę truskawek, a że niebawem będą świeże postanowiłam je czym prędzej zużyć. Szukając inspiracji trafiłam znalazłam przepisy na klasyczny sernik na zimno z truskawkami, jednak ja postanowiłam trochę bardziej pokombinować. Zobaczcie sami co wymyśliłam.



Dodam tylko, że na kawałeczek tego serniczka mogą sobie pozwolić Ci co dbają o linię, bo zawiera tylko 1/2 szklanki cukru. Pewnie dietetycy i inni maniacy absolutnie zdrowego odżywiania nakrzyczeliby na mnie, że cukier to zło, ale ja wychodzę z założenia, że wszystko z umiarem jest dla ludzi ;)

budyniowy sernik na zimno 1

Spód:
  • 1/2 kostki masła rozpuszczonego
  • 2 szkl. płatków owsianych
  • 1/2 szkl. mąki (u mnie żytnia razowa)
  • 1 łyżka miodu
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie składniki mieszamy dokładnie, przekładamy do tortownicy (średnica 26cm) wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 180 st. przez ok 15 minut. Moja uwaga - spód jest praktycznie nie słodki, dlatego można dodać więcej miodu, lub 1-2 łyżki cukru.

Warstwa serowo budyniowa:

  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/ 2 kg twarogu mielonego
  • 4 łyżeczki żelatyny rozpuszczonej w niewielkiej ilości wody


Jajka ubijam z cukrem na puch i dodaję obie mąki. Mleko zagotowuję, a do gotującego wlewam masę jajeczną i cały czas mieszając, gotuję na małym ogniu do zgęstnienia. Ostudzoną masę ucieram dodając po łyżce twaróg, a na koniec wlewam żelatynę. Masę budyniową wykładam na ostudzony spód i odstawiam do lodówki by zgęstniała.

Warstwa czekoladowa:

  • 1 tabliczka czekolady ( u mnie pół na pól mleczna i gorzka)
  • 1/2 kg twarogu mielonego
  • 1/2 szklanki śmietany 30%
  • 3 łyżeczki żelatyny rozpuszczonej w niewielkiej ilości wody


Czekoladę rozpuszczam w kąpieli wodnej, a następnie mieszam z serem Śmietanę ubijam na sztywno i partiami dodaję do czekoladowo serowej masy. Na koniec wlewam rozpuszczoną żelatynę, całość dokładnie mieszam i wykładam na masę budyniową, całość ponownie wstawiam do lodówki by stężała.

Galaretka truskawkowa:

  • ok 1/2 kg mrożonych truskawek
  • 1 galaretka truskawkowa
aksamitny sernik, budyniowy sernik, ciasto pianka, ciasto z truskawkami, fit sernik, odchudzone ciasto, odchudzony sernik, owsiany spód, sernik, sernik czekoladowy, sernik na zimno, sernik z truskawkami, Serniki, truskawki, zdrowszy sernik na zimno,
budyniowy sernik na zimno 2

Galaretkę rozpuszczam w szklance wody mieszam z truskawkami, wykładam na masę czekoladową i znów odstawiam do zgęstnienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...