niedziela, 16 stycznia 2022

Nie jest za późno Agnieszka Olejnik

#współpraca

Nie jest za późno Agnieszka Olejnik

Są autorzy po których książki sięgam pewna, że czeka mnie przyjemna lektura, jednym z nich jest Agnieszka Olejnik. Dlatego jak tylko zobaczyłam zapowiedź zapragnęłam mieć "Nie jest za późno", jednak moje początki z tą książką były dość trudne, po kilku pierwszych stronach zwyczajnie poczułam się za stara na książkę o miłości nastolatków. Jednak postanowiłam dać autorce szansę i wiecie co popłynęłam tak że dosłownie nie mogłam oderwać się od tej historii, ciekawa jak potoczą się dalsze losy bohaterów. Ze wzruszeniem i niecierpliwością łykałam kolejne słowa, by tylko dowiedzieć się, czy ta młodzieńcza miłość ma szansę przetrwać po latach. Złościłam się na bohaterów, że sami zupełnie niepotrzebnie wszystko komplikują zamiast szczerze porozmawiać, nie odpisują na wiadomości, nie odbierają telefonów, bo nie pozwala im na to honor i urażona duma. 

Tak sobie teraz po lekturze myślę o ile to nasze życie byłoby prostsze gdybyśmy zawsze mieli odwagę mówić o tym co czujemy i co myślimy. I gdybyśmy zawsze walczyli o swoje na przekór przeciwnościom losu i wszelkim trudnym sytuacjom jakie napotykamy na swojej drodze. Do tego właśnie skłoniła mnie te lektura do refleksji nad tym jak to często sami komplikujemy sobie życie i nie dajemy szansy prawdziwym uczuciom. 

Ta książka przypomniała mi moje nastoletnie zauroczenia i miłostki, tak pełne emocji i motylków w brzuchu i sprawiła, że uśmiechnęłam się na wspomnienie letnich wieczorów nad rzeką, ognisk z przyjaciółmi i wspólnych wypraw na wiejskie potańcówki i tego drżenia niepewności, czy on aby mnie zauważy. 

Wypadałoby napisać słów kilka o fabule, która jest dość prosta - ona i on spotykają się na szkolnym meczu i coś pomiędzy nimi zaiskrzyło,  pojawiły się motylki i chęć poznania tej drugiej osoby. Jednak różni ich wszystko ona jest bogata i ma dość rozrywkowe przyjaciółki, on z kolei jest dość biedny i ma całe mnóstwo problemów. Taka znajomość z góry jest skazana na niepowodzenie i dużo w tym racji. 

To piękna, niezwykle emocjonująca opowieść o sile miłości, odwadze i determinacji jakiej wymaga walka o uczucie, opowieść która dowodzi, że jeśli miłość jest prawdziwa przetrwa wszystko. 

Gorąco zachęcam Was do lektury.


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...